השוק
המהפכה הסולארית: פריצת דרך עולמית למערכת הישראלית
אפולו פאוור מדווחת על קבלת תו תקן ליריעות הסולאריות בארה"ב ובאירופה. בנוסף, נחתם הסכם הפצה בלעדי בהיקף של מיליוני שקלים לשילובן בציי משאיות מסחריות בטורקיה. המנכ"ל רוזנברג: "הישג משמעותי בדרך להפיכת החברה למובילת שוק בתחומה"
אפולו פאוור הישראלית מדווחת היום (רביעי) על קבלת אישור מעבדת Solar PTL, המהווה תו תקן למערכות סולאריות התקף בארה"ב ובאירופה. מדובר בתו תקן למוצרים פרי פיתוחה של אפולו פאוור המבוססים על טכנולוגיה של יריעה סולארית קלה וגמישה, יעילה ועמידה הניתנת ליישום במגוון שימושים, וייעודה להפוך כל משטח תחת פני השמש למשטח מייצר חשמל.
נוסף על כך, חושפת אפולו פאוור כי חתמה עם חברה טורקית על הסכם בלעדיות, להפצה של מוצר ה-Apollo Charger, המיועד למשאיות ואוטובוסים, בטורקיה, בהיקף מינימלי שנע בין 3.7 מיליון עד 5.7 מיליון שקל. החברה הטורקית מתמחה בשילוב ידע וטכנולוגיה בתחום התחבורה והרכב, והינה חלק מקבוצה העוסקת בין היתר בתחומי התחבורה, התיירות, וההשקעות בישראל ובעולם.
משאיות שטראוס עם יריעות סולאריות גמישות של אפולו פאוור (צילום: אפולו פאוור)
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור מסר: "תו התקן שקיבלנו היום למוצר שלנו ולמפעל שהקמנו בישראל ושנחנך בתחילת השנה הינו הישג משמעותי המעיד על אמינותו הגדולה של המוצר ויאפשר לנו למכור ולהתחבר לרשת החשמל במדינות רבות בעולם – בדגש על השוק האירופאי והאמריקאי. תקן זה בא בתזמון מוצלח עם ההסכם להפצת המוצרים שלנו בטורקיה ונראה כי זהו שלב נוסף וחשוב בדרך להפיכת אפולו פאוור למובילת שוק בתחום שימוש באנרגיה סולארית בציי רכב מסחריים"
המוצרים פותחו במפעל "אפולו כרמל" שחנכה החברה בחודש ינואר האחרון, והם מהווים דגם משודרג בעל יעילות סולארית גבוהה יותר אשר מיוצר במפעל חדשני ואוטומטי שצפוי להיות בעל כושר ייצור שנתי מקסימלי של כ-190 מגה וואט. משמעות הדבר כי ליריעות הסולאריות קלות המשקל והגמישות, פרי פיתוחה של החברה, התקבל תקן המאפשר חיבור לרשת החשמל ובכך להפיק חשמל מאנרגיה ירוקה.
עודד רוזנברג מנכ"ל אפולו עם יריעה סולארית במפעל ביקנעם (צילום: רמי זנגר)
שילובן של היריעות הסולאריות הגמישות של אפולו פאוור תופס תאוצה ועניין רב בקרב חברות ישראליות וחברות מהעולם, והן משמשות לצורך הפחתת פליטת פחמן דו-חמצני וחיסכון בצריכת דלק תוך חיסכון כספי. את היריעות הגמישות ניתן להתקין על כל כלי תחבורה כבד, וכך לנצל את שטח הגג הגדול שיש בכל משאית ואוטובוס.
בפיילוטים של אפולו פאוור בתחום נרשם חיסכון של 5-8% מצריכת הדלק של הרכב. התקנת יריעה סולארית על משאית יכולה להפחית את פליטת ה-CO2 בכארבעה טון בשנה ולהפחית באופן משמעותי את צמצום הרעש במרכזי הערים. היריעות הגמישות של אפולו עברו בדיקות מחמירות במעבדות מובילות באירופה, ובזכות טכנולוגיה מיוחדת וגמישות, הן עמידות בפני תזוזות, טלטלות ופגעי מזג אוויר, והן כמעט ואינן נזקקות לתחזוקה או טיפול.
מפעל אפולו כרמל (צילום: אילן ספרא)
עוד ב-
אלפי מוצרי after market של החברה כבר הותקנו במגוון כלי רכב (לרבות אוטובוסים, משאיות, כלי רכב צבאיים ורכבים פרטיים) כולל ע"י חברות מובילות, ועשרות פיילוטים על גבי כלי רכב שונים בגיאוגרפיות שונות הסתיימו בהצלחה, תוך הוכחת חסכון בדלק וצמצום פליטות. על כן פועלת החברה לקידום הפצת הפתרון שפיתחה בעולם, במקביל לפיתוח פתרון למשאיות קירור ופיתוח ייעודי למשאיות מסוג סמי-טריילר (גורר-תומך). לאור זאת, רואה החברה בשוק ציי המשאיות והאוטובוסים מנוע צמיחה משמעותי בשנים הקרובות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.זה בזכות המתפללים בישיבותרובי 09/2023/28הגב לתגובה זו3 2צריך לממן את הפרזיטיםסגור
-
זה בזכות המצחיקנים בתגובות... (ל"ת)רמי 09/2023/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.כבוד. ישראל אומת הסטארטאפ (ל"ת)מהרטי שיבוט 09/2023/27הגב לתגובה זו1 2סגור
-
3.כל הכבוד,עלו והצליחוייייייי 09/2023/27הגב לתגובה זו4 1כבוד גדול לישראלסגור
-
2.אז מה? עד עכשיו תמידרצינו לחנות בצל, עכשיו בשמש? (ל"ת)דן 09/2023/27הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.כמה חשמל למטר מרובעחם או יפת 09/2023/27הגב לתגובה זו1 0יעיל? כמה יעיל? כמה חשמל למטר מרובע בשעה/יום.סגור
-
15% נצילותאחד שמכיר 09/2023/27הגב לתגובה זו0 0באזור 200-250 וואט לפאנל 2/1סגור