השוק

יוקר המחייה: זה המוצר הפופולרי שהתייקר ב-30%

רשתות השיווק מדווחות על מחסור בעגבניות שרי תמר. בשונה מהסוגים האחרים, זן זה אינו מיובא מחו"ל. חקלאים אישרו את הפרטים ומועצת הצמחים מוסיפה: עקב המחסור המחיר זינק באופן משמעותי
מערכת ice |  4
פירות וירקות בשוק רמלה (צילום יוסי אלוני/ פלאש 90)
רשתות השיווק בישראל מדווחות הערב (שלישי) על מחסור בעגבניות שרי מסוג תמר. גורמים בתעשייה וחקלאים מאשרים את הפרטים, ומעידים כי קיים קושי ניכר לאתר ברשתות הגדולות ובמרכולים את אחד מהמוצרים הפופולריים על הצרכן הישראלי. עגבניות שרי מזן תמר אינן מיובאות מחו"ל, בשונה מעגבניות חממה רגילות.
גל החום בחודש יולי הביא לבעיה באספקת המים לחקלאים ביישובי הדרום ובפרט באזור אשכול, מה שפגע בתוצרת של התעשייה המקומית. מועצת הצמחים מדווחת כי ככל הנראה עקב המחסור הניכר, מחירן של העגבניות זינק בכ-30% מתחילת חודש ספטמבר. נתונים אלה מתפרסמים על רקע כוונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא למליאת הכנסת את הרפורמה הכלכלית שיזם שר הכלכלה ניר ברקת "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל" שמטרתה לפתוח את השוק לייבוא משמעותי יותר. 
  
בתחילת חודש אוגוסט פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הפדיון של רשתות השיווק בין החודשים אפריל ליוני 2023. במהלכם נרשמה ירידה של 0.8% במחירים קבועים בסך כל פדיון רשתות השיווק. השוואה שנערכה בחברת פתרונות האשראי מראה כי האינפלציה והתחזקות הדולר גרמו לישראלים להתחיל לחסוך. בתחום המזון נרשמה ירידה של כ-5% במחזור הקניות. גובה הקנייה הממוצעת ירד באחוז דומה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יוקר מחיה
    לוסיטה 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבטיחו שיטפלו ביוקר המחיה. עשו הונאה וככה ניצחו בבחירות. עכשיו אומרים שהעם בחר אבל לא בזה בחר. לא במרמה שעשו. רק להעביר חוקים לחסל את הדמוקרטיה ולא לטפל בעובדה של יוקר המחעה ממשלת המרמה.
    סגור
  • 2.
    עליה
    צח 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי הצרכן הישראלי ישכיל להבין..עלה ב 30? פשוט לא קונים שירקב על המדפים ואז תיראו איך המחירים יורדים להפליא...
    סגור
  • בסיסי
    שרי 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מוצר צריכה בסיסי .. אללה בנדורה רגילה
    סגור
  • 1.
    מועצת ה...
    אריה 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לסגור את כל המועצות לסוגיהם ולפתוח את השוק ליבוא חופשי. הם הגורם לחוקר המחייה!
    סגור