השוק

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה: ״מחנק האשראי של עסקים קטנים גובר״

הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.75%. יוסי אלקובי התייחס להחלטה וכתב בין היתר: ״טוב עשה בנק ישראל שהחליט לא להעלות את הריבית במשק. זו החלטה שיכולה הייתה להעלות את ההסתברות לפשיטות רגל ולקריסה של אלפי עסקים קטנים בישראל ולכן לפגיעה משמעותית בכלכלה הישראלית בהיקפים גדולים יותר מכפי שאנו עדים להם כיום"
מערכת ice | 
יוסי אלקובי (צילום דני שביט)
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.75% וזאת בתאם לתחזיות המוקדמות. ירון למעשה ממשיך במדיניות של "לא להפתיע את השוק" אולם הסיכויים להעלאת ריבית בחודש הבא גדלו משמעותית כרגע.
בבנק ישראל כותבים עם פרסום ההחלטה כי האינפלציה מתמתנת אך נמצאת מעל היעד. הציפיות והתחזיות לאינפלציה לשנה הראשונה מצויות בתוך היעד, בסביבת הגבול העליון שלו. הציפיות משוק ההון לשנה השנייה ואילך מצויות בתוך תחום היעד.
יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, התייחס להחלטת בנק ישראל וכתב: ״טוב עשה בנק ישראל שהחליט לא להעלות את הריבית במשק. זו החלטה שיכולה הייתה להעלות את ההסתברות לפשיטות רגל ולקריסה של אלפי עסקים קטנים בישראל ולכן לפגיעה משמעותית בכלכלה הישראלית בהיקפים גדולים יותר מכפי שאנו עדים להם כיום".
אלקובי הוסיף: "מחנק האשראי של עסקים קטנים במשק הולך וגובר, נוכח גידול של 8 מיליארד ש״ח בעלויות המימון שלהם בשנה האחרונה. גם קצב הפיחות בשער השקל מתחילת השנה אינו בגדר תרחיש קיצון, המחייב שינוי בגובה הריבית במשק באופן מידי. יש לזכור כי האינפלציה במגמת ירידה ומרכיב הצריכה הפרטית במשק מצטמצם״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה