השוק

בנק לאומי: הריבית תישאר ללא שינוי; סימני האטה במשק

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי מעריך כי בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי; הנקודות שתומכות בהותרת הריבית ללא שינוי: סיני ההאטה של הכלכלה המקומית וירידה בסביבת האינפלציה
ניצן כהן | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
"בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית השבוע ללא שינוי ברמה של 4.75%. זאת על רקע הירידה לאחרונה בסביבת האינפלציה וסימני האטה קלים בצמיחת המשק" כותב היום גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי.
"המדד המשולב של בנק ישראל עולה בקצב נמוך בהשוואה לשנים האחרונות. המדד המשולב לבחינת מצב המשק של בנק ישראל עלה בחודש יולי 2023 בשיעור של 0.17%. לשם ההמחשה, בשנת 2019 עמד שיעור השינוי החודשי הממוצע על 0.35%.
"נמשכת ההאטה ביצוא שירותי ההייטק וזו מובילה לירידת הביקוש לעובדים בענף. מגמת ההתמתנות בביצועי ענף שירותי ההייטק, המתבטאת בנתוני היצוא ובביקוש לעובדים, צפויה להימשך ברביעים הקרובים, עם השפעות שליליות על התוצר, העודף במאזן התשלומים, שוק העבודה ועוד.
"קצב הגידול השנתי שנרשם בחודש יולי עודנו נמוך משמעותית מקצב הגידול השנתי הממוצע של הרכישות בכרטיסי אשראי בשנים 2017-2019, שעמד על כ-8%. מדובר בנתון המלמד על התמתנות הצריכה הפרטית" אומר בפמן.
באשר לכלכלה אמריקאית, הוא אומר כי "דו"ח התעסוקה לחודש אוגוסט בארה"ב הינו דו"ח חיובי מאוד מבחינת השווקים – עם גידול רב יותר מהצפוי במספר המשרות בחודש האחרון, ועדכון כלפי מטה של חודשים קודמים, זאת תוך כדי עלייה חשובה בשיעור ההשתתפות, ירידה בשיעור הגידול של השכר ועלייה קלה בשיעור האבטלה.
"מכלול נתוני המקרו בארה"ב, שהתפרסם השבוע, תומך בתרחיש של "נחיתה רכה". בתרחיש זה הפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בהחלטה הקרובה בהמשך החודש.
סביבת האינפלציה בגוש האירו ממשיכה להיות גבוהה ומותירה פתח לעוד העלאות ריבית של ה - ECB".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה