השוק

סמוטריץ' מוריד את המכס על שמן זית - מחשש למחסור

חשש ממחסור בשמן זית הביא את שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', להוריד משמעותית את המכס על שמן זית מיובא ובמקביל להתחיל בסיוע ישיר למגדלי הזייתים; מדובר במהלך חשוב להגברת התחרות בישראל
ניצן כהן | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
משרד האוצר ממשיך במהלכים של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן ופועל להורדת יוקר המחיה באמצעות פתיחת השוק המקומי ליבוא כמעט חופשי והפעם מדובר על שמן הזית. כאן מדובר על פרסומים לפיהם יש מחסור בשמן זית לקראת החגים מה שעלול להביא להתייקרות יוצאת דופן לשמן. סמוטריץ' הגיב מהר והוריד את המכס על שמן זית לכמעט אפס תוך שהוא מכריז על סיוע לחקלאים.
אם כן, במסגרת הצווים, שהוכנו ברשות המסים, יופחת המכס מרמתו הנוכחית כיום שעומדת על 6% + 2.29 שקל לקילוגרם לרמה נמוכה של 1.2% + 0.44 שקל לקילוגרם. במקביל להפחתה במכס, משרד האוצר יעביר תמיכה ישירה לענף הזית. הצו המוצע מפורסם בתיאום עם משרד החקלאות ועם ענף הזית.
ממשרד האוצר נמסר כי "במטרה לתת מענה לציבור בחגי תשרי פורסם להערות לטווח קצר צו בהוראת שעה עם הפחתה של המס עד ה-9 באוקטובר 2023  ובמקביל פורסם צו נוסף, להערות תוך21 יום, להפחתה קבועה במס. ההפחתה זהה בשני הצווים". 
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר כי: "חודש תשרי ותקופת החגים בפתח ואנו עושים הכל כדי להוריד מחירים. אני שמח על ההסכמות שהושגו עם החקלאים ועם משרד החקלאות סביב התמיכות הישירות וייבוא במכס מופחת של שמן זית.
"החקלאות הישראלית היא ענף כחול לבן שמבטא ערכים ציוניים חשובים ומשמעותיים וכשר האוצר אני פועל רבות לחיזוקה ולפיתוחה. כעת, עם ההבנות, המכס על ייבוא שמן זית יורד וכולנו נרגיש זאת הן בהיעדר מחסור והן במחיר השמן. עוד צעד ועוד צעד ובע"ה נוריד את מחיר סל הקניות של אזרחי ישראל. כפי שאמרתי, המאבק ביוקר המחיה ניצב בראש סדר העדיפויות שלי ושל הממשלה כולה. נמשיך לפעול למיגור יוקר המחיה ולחיזוק כלכלת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה