השוק

רשת הפארמה 'רייט אייד' בפשיטת רגל: חובות של 3.3 מיליארד דולר

רשת בתי המרקחת Rite Aid תגיש בקשה להליך פשיטת רגל (צ'אפטר 11) על רקע ההליכים המשפטיים נגדה על אספקת יתר של אופיואידים. מניית הרשת קרסה בעקבות הדיווח
מערכת ice | 
רשת בתי המרקחת רייט אייד (צילום shutterstock)
רשת בתי המרקחת רייט אייד (Rite Aid) מתכוננת להגיש בקשה לפשיטת רגל בשבועות הקרובים, כדי לטפל בתביעות נגדה בשל תפקידה לכאורה במכירת אופיואידים. כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. מניית הרשת קרסה ב-51% עד לכדי 71 סנט.
הגשת צ'אפטר 11 (הליך פשיטת רגל לצורך ביצוע ארגון מחדש של החברה), נועדה להתמודד עם החובות של Rite Aid של למעלה מ-3.3 מיליארד דולר, והאשמות משפטיות תלויות ועומדות על אספקת יתר של משככי כאבים במרשם, לפי הדיווח. לא נמסרה תגובה מהחברה.

Rite Aid מפעילה למעלה מ-2,330 חנויות ב-17 מדינות בארה"ב, אם כי היא נחשבת קטנה לעומת מתחרותיה. יחד עם רשתות בתי מרקחת אחרות, Rite Aid הוגדרה כנתבעת לאחר שסייעה לתדלק את משבר האופיואידים בארצות הברית. משרד המשפטים האמריקני תבע בחודש מרץ את Rite Aid, בטענה שהיא מילאה באופן לא חוקי מאות אלפי מרשמים לתרופות מרשם, כולל אופיואידים.
בתי מרקחת אחרים בארה"ב, יצרני תרופות ומפיצים הגיעו להסדרים ארציים של תביעות דומות בסכום כולל של יותר מ-50 מיליארד דולר. Rite Aid לא הגיעה לשום הסדר כלל ארצי, אם כי ביצעה כמה עסקאות קטנות יותר כולל הסכם של 10.5 מיליון דולר עם כמה מחוזות בשנה שעברה.
למעלה מ-900,000 אנשים מתו ממנת יתר של תרופות בארצות הברית מאז 1999, כאשר אופיואידים ממלאים תפקיד גדול, על פי נתונים מהמרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה