השוק

עלייה ברווחי הפניקס: תחלק דיווידנד של 120 מיליון שקל

הפניקס סיימה את הרבעון השני של השנה עם תשואה על ההון של 9% וזו תשואה לא רעה; הרווח מפעילות הליבה הסתכם ב-357 מיליון שקל שהיא תשואה מנורמלת על ההון ש ל15%; החברה הודיעה כי היא פועלת לעדכן את התוכנית האסטרטגית שלה
ניצן כהן |  1
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
חברת הביטוח הפניקס סיימה רבעון בסך הכל לא רע. התעלומה הגדולה סביב הפניקס נוגעת להתפתחות סביב נושא האשראי הצרכני וזה אומר שלאחר שהראל רכשה את ישראכרט וכלל ביטוח רכשה את חברת MAX, מה שמותיר את כאל על המדף וגורר הערכות שהפניקס תהיה אגרסיבית מאוד בכל הנוגע לרכישת כאל, ככל שתהיה כזו.
באשר למספרים של הרבעון השני: הרווח הכולל ברבעון השני של השנה הסתכם ב-217 מיליון שקל לעומת 184 מיליון שקל אשתקד המשקף תשואה על ההון בשיעור של 9%. הרווח הכולל בחציון הראשון של השנה הסתכם ב-298 מיליון שקל לעומת 537 מיליון שקל אשתקד המשקף תשואה להון בשיעור של 6%.
 
הרווח הכולל מפעילויות הליבה בתחומי הביטוח, ניהול נכסים פיננסים, הפצה ואשראי הסתכם ברבעון השני ב-357 מיליון שקל, המשקף תשואה מנורמלת על ההון בשיעור של 15% ובמחצית הראשונה של שנת 2023 ב-650 מיליון שקל, המשקף תשואה מנורמלת על ההון בשיעור של 13%.
בד בבד עם אישור הדוחות הכספיים החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגין מחצית שנת 2023 בסך 120 מיליון שקל. חלוקה זו משקפת איתנות פיננסית, כאשר ההון העצמי ליום 30 ביוני, 2023 הסתכם בכ-10 מיליארד שקל, לאחר חלוקת דיבידנד בסך 177 מיליון שקל באפריל, 2023.
השפעה השלילית נטו ממס של הירידה בשווקי ההון, שינוי בריביות (בגין פרמיית אי הנזילות) והשפעות מיוחדות על התוצאות הסתכמה ברבעון השני בסך 140 מיליון שקל ובמחצית הראשונה בסך 352 מיליון שקל.  
הנכסים המנוהלים בקבוצה לסוף המחצית הראשונה של השנה עלה לכ-417 מיליארד שקל לעומת 371 מיליארד שקל לסוף 2022, וכולל צמיחה אורגנית וכן את נכסי פסגות ואפסילון שנרכשו השנה. הפניקס רואה ביכולות ניהול ההשקעות שלה בכל תחומי החיסכון והפיננסים יתרון תחרותי משמעותי, כאשר הרכישות מייצרות סינרגיות מהותיות ותואמות את אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה.
במהלך הרבעון השני, סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית Moody’s העניקה, לראשונה, דירוג אשראי בינלאומי A2 באופק יציב לחברת הפניקס ביטוח. הפניקס ביטוח הינה חברת הביטוח הראשונה בישראל הזוכה לדירוג בינלאומי מצד Moody’s. בסקירת סוכנות הדירוג נכתב כי לקבוצת הפניקס חשיפה נמוכה יחסית לסיכוני שוק הודות לפעילויות צומחות עם תשואה גבוהה להון המסייעות לקבוצה ביצירת תזרימי מזומנים וחיזוק בסיס ההון. חוסנה הפיננסי של הקבוצה באה לידי ביטוי גם בהעלאת דירוג מעלות לחברת הפניקס ביטוח ל- AAA ישראלי.
יחסי הלימות ההון של חברת הבת הפניקס ביטוח נותרו גבוהים ומשקפים את יחס ההון ויתרות הנזילות. יחס כושר הפירעון (סולבנסי) מסתכם נכון ל-31.3.2023 ב-208% כולל הוראות מעבר לעומת 212% לסוף 2022, זאת לאחר חלוקה של כ-555 מיליון שקל כדיבידנד להפניקס אחזקות מתחילת השנה (כולל 350 מיליון ש"ח דיבידנד אשר הוכרז באוגוסט, 2023). הפניקס רואה באיתנות פיננסית חזקה ויתרות נזילות גבוהות יתרון תחרותי מובהק להמשך קידום יעדיה האסטרטגים, ייצור תשואה עודפת ומקסום ההזדמנויות העסקיות. 
אייל בן סימון אמר עם פרסום הדו"חות כי: "תוצאות פעילויות הליבה של הקבוצה ברבעון השני של 2023 משקפות את המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה הרווחית שלנו בתחומי הביטוח, ניהול הנכסים הפיננסיים, הפצה ואשראי, ומביאות לידי ביטוי את היתרונות המובנים שבהיצע המוצרים והשירותים הרחב שאנו מספקים, גם נוכח תנאי שוק משתנים.
"התוצאות הכספיות מושפעות מתנודתיות בשווקים, במיוחד בשוק ההון הישראלי, כאשר עד כה ברבעון השלישי של השנה מראה שוק ההון ביצועים טובים יותר. הישגי הקבוצה וחוזקה הפיננסי מאפשרים לנו לחלק הרבעון דיבידנד נוסף של 120 מיליון שקל לבעלי המניות, כ-40% מהרווח הכולל של הקבוצה במחצית הראשונה של השנה.
"הפניקס, כגוף פיננסים מהגדולים בישראל, ממוקד בהבטחת הצעת הערך הטובה ביותר ללקוחות וביצירת והצפת ערך עבור המשקיעים. ההשקעות שביצענו, בהרחבת היצע הפתרונות של הקבוצה, ביצירת חוויית לקוח גבוהה ובחתירה מתמדת למצוינות והישגיות אישית וקבוצתית הם שהופכים את הפניקס לחברה המובילה והמתקדמת מסוגה בישראל. 
"אנו נמשיך להתמקד בצמיחה בפעילויות עם תשואה גבוהה להון ובניהול אקטיבי כדי למצות את עיקר ההזדמנויות העסקיות הקיימות. לאור השינויים בשוק ההון ברבעונים האחרונים ביחס למיצוי ההזדמנויות הצפויות, אנחנו פועלים אף לשפר את מבנה העלויות בכדי להמשיך להגדיל את היתרון התחרותי של הקבוצה. לקבוצת הפניקס מבנה הון חזק, רווחיות גבוהה ומעמד שוק מוביל שיאפשרו לקבוצה להמשיך ולפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית ולעמוד ביעדים העסקיים שהצבנו לטווח הבינוני. 
"אני גאה על כך שחברת הבת הפניקס ביטוח הינה חברת הביטוח הגדולה הראשונה בישראל הזוכה לדירוג אשראי בינלאומי, דירוג A2 עם אופק יציב שניתן על ידי Moody’s. דירוג זה דומה לבנקים בישראל, ומציב את קבוצת הפניקס באותה קבוצת איכות עבור משקיעים זרים המזהים את הפוטנציאל שבסקטור הפיננסיים בישראל.  
"ברצוני להודות ללקוחות הקבוצה, לעובדים, לשותפים העסקיים וכן לחברי הדירקטוריון על העבודה המשותפת בהמשך הצעדת הפניקס להצלחה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פניקס
    נעמי 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גנבים הפניקס לקחו לי מאות אלפי שקלים
    סגור