השוק

הדולר מתייצב ברמה של 3.77 שקל; עליות בבורסה

במסחר במט"ח הדולר מתייצב ברמות הגבוהות של 3.77 שקל וזה משקף את העלייה הניכרת ברמות הסיכון של הכלכלה הישראלית; בבורסה נרשמות עליות קלות כשהמשקיעים מזיזים יותר כסף לשוק האג"ח
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
במסחר במט"ח מתייצב הדולר ברמה הגבוהה של ה-3.77 שקל מה שמשקף את העלייה ברמות הסיכון של הכלכלה המקומית. רמת ההתנגדות הבאה של הדולר נמצאת ב-3.81 שקל וכשזו תיפרץ הרי שנפתחת הדרך ל-4 שקלים לדולר. בשוק המט"ח מתייחסים למסחר כנגזרת בלעדית של המשבר הפוליטי בישראלי ומכאן שכל ניתוח כלכלי אינו בר קיימא, בשלב הזה של ישראל.
באופן עקרוני מה ששומר על הדולר ברמה הגבוהה של ה-3.77 שקל הוא הניתוח של כלכלנים במערכת הבנקאית שמרמזים לכך שרמות כל כך גבוהות של הדולר אינן ריאליות לכלכלה הישראלית ומכאן הם גוזרים מסקנה שאם הדולר יפרוץ את רמת ה-3.81 שקל, בנק ישראל יתערב בדרך כלשהי במסחר. 

עכשיו צריך לזכור שבאופן עקרוני בנק ישראל לא פועל בשוק המט"ח כמווסת שערי חליפין אלא כממתן תנודות וכאן ברור שהתנודות מוכרות לכל השוק ולכל השחקנים הרלוונטיים שכבר נערכו או נערכים להמשך החקיקה המשפטית ולעלייה נוספת ברמות הסיכון של ישראל. אז אם זה הניתוח המקובל כרגע, הרי שלא ניתן לצפות להתערבות בוטה של בנק ישראל במסחר כשהפעם האחרונה שהבנק המרכזי מכר דולרים הייתה בשיא משבר הקורונה כשהציבור כולו התנפל על הדולר והיה צריך להרגיע מעט את השווקים.
בבורסה נרשמות עליות שערים קלות של כ-0.3% וזה אומר שגם כאן נראה שהמחירים מתייצבים. בשוק האג"ח נרשמות עליות שערים מה שלוחץ את התשואות מעט למטה ואלה בגדול חדשות טובות (יחסית) לפירמות בישראל שיכולות לחזור לגייס כסף, בריביות גבוהות אמנם, אבל ללא מחנק אשראי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה