השוק

חברת ההשקעות מזהירה: החסכונות של הציבור מידלדלים, צפו לירידה בצריכה

חברת ההשקעות האמריקאית, GLOBAL X מעריכה שהסיכוי להעלאת ריבית נוספת בארה"ב גבוהה; עוד היא מזהירה מפני ירידה בצריכה הפרטית, ירידה שנובעת מהידלדלות החסכונות של הציבור
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
חברת ההשקעות אמריקאית GLOBAL X מוכרת בפעילות ערה שלה בעולמות תעודות הסל. החברה מנהלת נכון לשנה שעברה תעודות סל בהיקף כספי כולל של 51 מיליארד דולר - וזה הרבה כסף. החברה מנתחת באופן שוטף את הכלכלה העולמית ומייצרת המלצות ללקוחות שלה (ואם לא מעט) ומכאן החשיבות בניתוח הזה.
אם כן, בחברת ההשקעות מניחים שהעלאת ריבית בארה"ב קרובה מאוד (ותתבצע ככל הנראה עוד השנה) בנוסף הם מזהירים מפני ירידה בצריכה הפרטית, ירידה שתבוא מהידלדלות החסכונות של הציבור.
"הדולר המתחזק גם כן תורם למיתון האינפלציה והשבוע ידבר יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, וכולם ממתינים לדוח של אנבידיה. בשוק ישנה שוב עלייה בציפיות הריבית, וזאת על רקע פרסומי הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה, שהראו כי חברי הפד עדיין מודאגים כי האינפלציה תתעורר מחדש במחצית השנייה של השנה בעקבות חוסנו של הצרכן.
"לגבי ישיבת הבנק בספטמבר" כותבים בגלובל X "אנחנו עדיין לא רואים שינוי בציפיות השוק לגבי העלאת ריבית, ואולם אנו רואים בהדרגה את השוק מתמחר סיכויים גבוהים יותר ויותר להעלאת ריבית בנובמבר או בדצמבר. ואולם ישנם גם נתונים שתומכים בהמשך התקררות האינפלציה, בעיקר העובדה כי חסכונותיהם של הצרכנים מתקופת הקורונה הולכים ומתדלדלים - הדבר יצנן את הצריכה ואיתה את האינפלציה.
"העלייה בציפיות הריבית מובילה גם להתחזקות הדולר. דולר חזק מייקר את הייצוא עבור מדינות אחרות ומוזיל את הייבוא עבור הצרכן האמריקאי, וגם לכך עשויה להיות השפעה על האינפלציה. מאחר שסחורות, כמו נפט, מתומחרות גם כן בדולרים, דולר חזק מוביל לירידה במחירי הסחורות וגם זה תורם להגבלת האינפלציה. משקיעים נוטים לנהור למטבעות עם ריבית גבוהה יותר, ועל כן אם הפד ימשיך להציג עמדה ניצית ולהותיר את הריבית ברמה גבוהה למשך זמן ממושך יותר, הדבר יתרום לתיסוף בדולר.
"הפרסום המרכזי בשבוע הבא יהיה למעשה הדוח של אנבידיה, שהיא ככל הנראה הנהנת הראשית מטירוף הבינה המלאכותית. אנחנו נמתין לראות האם הביקוש למוצריה נותר גבוה, האם היא מצליחה להגביר את הייצור ומה תחזיתה לרבעון הבא.
"בזירת המקרו, צפויים השבוע מספר חברי פד לשאת דברים, ומעניין יהיה לראות האם דבריהם יעניקו תוקף נוסף לציפיות הריבית. בעיקר נמתין לראות את נאומו של היו"ר פאוול בג'קסון הול כדי ללמוד על כיוון המדיניות של הבנק" הם מסיימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה