השוק

הדולר חוצה את ה-3.7 שקל; ירידות בבורסה; התשואות עולות

נראה כי המשקיעים רחוקים מלהירגע אחרי הראיון של נתניהו בבלומברג והדולר מזנק היום ביותר מ-0.8%, כך שהמטבע האמריקאי שנחשב לחוף מבטחים מזנק אל מעבר לרמת ה-3.7 שקל
ניצן כהן |  1
דולר עליה מניות כסף (צילום freepik, pexels)
המשקיעים בבורסה רחוקים מלהירגע אחרי הראיון שנתן ראש הממשלה בנימין נתניהו לבלומברג. הדולר עולה היום ביותר מ-0.8% ונסחר מעל רמת ה-3.7 שקל. במקביל נרשמות ירידות בבורסה ותשואות האג"ח עולות.
כמה דברים היום משחקים נגד השקל כשהדבר המרכזי הוא הריאיון שנתן ראש הממשלה בנימין נתניהו לבלומברג. נתניהו אמר כי הוא יעביר את שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים ואז יעצור את החקיקה אבל אחרי שהמראיינת בבלומברג חשבה שיש לה כותרת, הגיעו התגובות מישראל והכניסו בחזרה את הריאיון לפרופורציות שהשורה התחתונה שלהם היא שהמחאה רחוקה מלהירגע.

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בגבול הצפון ומשם יצאו כותרות שהשורה התחתונה שלהם לוחמנית מאוד מה שמגביר את החשש שהציבור הישראלי ייגרר בעל כורחו למערכה צבאית לא רצויה שאמנם תשקיט את המחאה אבל תגבה קורבנות והכאוס ישתלט על ישראל. ואת זה המשקיעים רחוקים מלאהוב.
באופן מעניין למדי מדד הבנקים נסחר ללא שינוי לאחר שאתמול התפרסמו שמועות שבנק ישראל הורה למערכת הבנקאית להגדיל את ההפרשה לחובות מסופקים. היום התברר כי לא הייתה כל הוראה כזו ובכל מקרה ברור שכשהמצב המקרו כלכלי מתערער הרי שהבנקים מגדילים את ההפרשה לחובות מסופקים וכל זה כבר מגולם היטב במחירים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לדעתי הם ירדו נהיה איזה פינג פונג חלק אחד בליכוד
    ימני 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומרים משהו להרגיע את האגף הימני ובסוף שבוע חלק אחר בליכוד אומרים משהו להרגיע את האגף השמאלי (לדעתי הם יגידו הועדה לבחירת שופטים תשונה רק בהסכמה ולצד הימני יהיה נוח להסכים איתם יש להם עד נובמבר להגיע להסכמה על זה מלל בפוליטקה צריך להיות חכם וזהיר פה זה יותר היה נראה לי בכל אופן כמו זריקת הרגעה לימין בעקבות הדיונים בבתי משפט על ביטול עילת הסבירות והמחוות שנדרשים לתת לפלסטינים בעת הזו
    סגור