השוק

אחרי דו"חות מובילאיי: זה מה שחושבים האנליסטים

מובילאיי פרסמה תוצאות טובות בסה"כ, כשהבשורות נמצאות בדיווח על מגעים שמנהלת החברה לשילוב המערכות שלה אצל יצרניות כלי הרכב הגדולות; מובילאיי צופה שתצמח ב-16% השנה; אז מה אומרים האנליסטים?
ניצן כהן |  3
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
מובילאיי פרסמה דו"חות כספיים טובים בסה"כ אבל מה שהיה חשוב בדוחות האלה נגע למגעים שהיא מנהלת עם יצרניות הרכב הגדולות בכל הנוגע לשילוב מערכות שלה בכלי הרכב שלהן. והאנליסטים אוהבים את הדיווח הזה.
באופנהיימר מגיבים על הדו"חות וכותבים כי "מובילאיי מציגה התקדמות בכל הגזרות ודיווחה על גידול משמעותי מאוד (מ-6 ל-9) במספר יצרניות הרכב שנמצאות במגעים מתקדמים בכדי להטמיע את מוצרי ה-SuperVision. מגעים אלה מוגדרים כהשלמת הוולידציה של יכולות המערכת האוטונומית והתחלת ההטמעה שלה בדגמי הרכבים.
"נכון לרבעון השני 2023, מתחרה מובילאיי על 9 מכרזי מערכות אוטונומיות, כאשר בכולן היא מתמודדת לבדה אל מול פיתוחים פנימיים של היצרניות עצמן. תשעת יצרניות הרכב שהחברה נמצאת איתן במגעים מייצגות לא פחות מ-30% מנפח ייצור הרכבים העולמי השנתי (כ-23 מיליון רכבים), כאשר וולקסווגן (VW), אשר כבר נמנית על לקוחות החברה, דיווחה כי על בסיס מערכות האוטונומיה המלאה של מובילאיי (Drive), יוציאו ב-2025 שירותי היסעים אוטונומיים לחלוטין על בסיס דגם ה-ID Buzz.
"מובילאיי צופה לצמוח בכ-16% ב-2023 ולשפר את ההוצאות התפעוליות שלה – במקום עלייה של כ-30% בהוצאות התפעוליות, כפי שחזתה בשיחת המשקיעים הקודמת, צופה החברה גידול בהוצאות של 22%-23% בלבד.
"בנוסף לכך, החברה מדווחת כי שוק הרכב העולמי מתחיל להתייצב ולקוחותיה הפסיקו לדחות את תאריך קבלת מערכות ה-SuperVision שהזמינו בתחילת השנה. אנו צופים שהתנודתיות במסירות ה-SuperVision תתפוגג ב-2024 לאחר שיושקו כל חמשת הדגמים החדשים שבהם המערכת מותקנת, מתוכם 2 בשוק האירופי".
בבית ההשקעות אופנהיימר אומרים היום בתגובה לדוחות החברה כעי יצרנית הרכב האמרקאית טסלה הכריזה בשבוע שעבר כי היא נמצאת בשלבים ראשוניים של שיחות עם יצרן רכב משמעותי (יתכן מאוד כי מדובר בפורד) הנוגעות להתאמת מערכת ה-FSD (Full Self Driving) ברכביה.
"אנו מעריכים כי הפצת מערכות האוטונמיה של טסלה, בנוסף ליצרניות רכב סיניות גדולות מאוד שמתחילות לחדור לשוק האירופי, יגדילו מאוד את הביקוש למוצריה של מובילאיי בעקבות רצונן של היצרניות המסורתיות להישאר תחרותיות. אנו ממשיכים להחזיק בהמלצת Outperform על מניית מובילאיי עם מחיר יעד של 60 דולר" אומרים באופנהיימר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מרשים ביותר! (ל"ת)
    גאווה ישראלית 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הוא תומך ברפורמה! (ל"ת)
    מלרון 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אתה טיפל׳ה לא מעודכן (ל"ת)
    בוא נחלק את העולם 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור