השוק

"הריבית לא תעלה עד לסוף השנה והשווקים יהיו תנודתיים"

בחטיבת השווקים של בנק דיסקונט מעריכים כי הריבית בארה"ב תיוותר ברמה הגבוהה הזו עד לסוף השנה ולמעשה הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית עוד פעם; בדיסקונט אומרים כי התלות בנתוני המקרו יגבירו את התנודתיות בשווקים

ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
בשבוע שעבר העלה הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ל-5.5%, הרמה הגבוהה ביותר ב-22 השנים האחרונות. בשווקים מתומחרות עוד העלאות ריבית אם כי ברמות תימחור נמוכות. בבנק דיסקונט מעריכים שהריבית בארה"ב תיוותר ללא שינוי כשהתגובה של הפד תהיה בהתאם לנתוני המקרו שבתורם יגבירו את התנודתיות בשווקים.
"אמנם תחזיות הפד מיוני צפו העלאה נוספת השנה, אולם, הנגיד סירב לרמוז אם ומתי תהיה העלאה כזו. השווקים מגלמים הסתברות של 19% להעלאת ריבית נוספת בספטמבר ו17%- בנובמבר, להערכתנו, הריבית לא תעלה ותישאר ברמה הנוכחית עד סוף השנה.

"עם זאת, התלות של מדיניות הריבית בנתונים הכלכליים צפויה להגביר את התנודתיות בשווקים בעיקר במועדי פרסום נתונים כלכליים משמעותיים" כותבת עינת מאיר אנליסטית מקרו ושווקים בחטיבת השווקים של בנק דיסקונט.
"במקביל נתוני הפעילות של כלכלת ארה"ב ממשיכים להיות חזקים, הצמיחה ברבעון השני עמדה על ,2.4% גבוה מהצפוי , בעקבות התרחבות מהירה בצריכה הפרטית ובהשקעות, ומסתמן כי ארה"ב בדרך לנחיתה רכה. חברי הפד מעריכים כי נחיתה רכה בארה"ב תאפשר להם בעתיד להוריד ריבית ולהמשיך לצמצם את המאזן, גורם התומך בעליית פרמיית המח"מ של אג"ח ממשלת ארה"ב לטווח ארוך, עליה הנתמכת בנוסף בגידול הצפוי בהנפקות אג"ח ממשלת ארה"ב, באי הודאות לגבי מסלול הריבית והעלאת תקרת התשואה של אג"ח ממשלת יפן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה