השוק

מעלות S&P מעלה את תחזית הדירוג של פרטנר: זו הסיבה

חברת דירוג האשראי מעלות S&P מעלה את תחזית הדירוג של פרטנר לחיובי (מיציב) וזאת בשל הערכה שהחברה תשמור על תזרים מזומנים חיובי, תשלים השקעה בתשתיות (מה שיוריד את היקף ההשקעה בהמשך) והיא ממשיכה להוריד את החוב
ניצן כהן | 
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר (צילום כפיר סיוון)
חברת דירוג האשראי מעלות S&P מעלה את תחזית דירוג החוב של פרטנר מיציב לחיובי. דירוג האשראי עצמו נותר גבוה ועומדת על A פלוס ישראלי. ב-S&P כותבים כי העלאת תחזית הדירוג נובעת מתחזית שהחברה תמשיך להוריד את החוב שלה, השקעות שלה בתשתיות יבשילו כך שהיקף ההשקעות הכולל יפחת. בנוסף כותבים ב-S&P כי החברה תשמור על רווחיות (EBITDA) של 25%.
בחברת הדירוג מציינים כי השפעה שלילית על חברה בתקופה הקרובה תהיה התחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצים ששוחקת את המרווחים וירידה בהכנסות משיחות בינלאומיות.
הירידה הצפויה בהכנסות מטלוויזיה ושיחות בינלאומיות תקוזז, להערכת S&P, בעלייה בהכנסות פרטנר מסיגמנט האינטרנט בסיבים בעיקר בשל העלייה במספר הלקוחות, עלייה שנובעת מההסכם עם בזק במסגרתו רכשה פרטנר רוחבי פס משמעותיים אליהם היא מצרפת לקוחות חדשים.
עוד מציינים האנליסטים בחברת דירוג האשראי כי בשנה שעברה המשיכה פרטנר לשפר את הביצועים הפיננסיים שלה והשיפור הזה הוא בר קיימא, כלומר יש לו המשכיות. בחברה מציינים כי פרטנר הצליחה לשפר את יחס הרווחיות שלה (ה-EBITDA) ל-27.5% לעומת כ-23% ב-2021. 
נתון חשוב בפרטנר הוא היקף החוב שלה שעומד נכון לסוף שנת 2022 על 1.6 מיליארד שקל וזה אומר שהיא פרעה בנה שעברה חוב בהיקף של 400 מיליון שקל וזה משמעותי להוצאות המימון של החברה וליכולת שלה לחזור לגייס כסף מהשוק אם היא תצטרך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה