השוק

האם הבנק המרכזי האירופי יעלה את הריבית כמו בארה"ב?

היום תתקיים פגישה של הבנק האירופי המרכזי (ECB) ובה יוחלט אם יש להעלות, שוב, את הריבית באירופה. בחברת ההשקעות הגלובלית נויברגר ברמן צופים כי הבנק יעלה את הריבית ב-25 מנקודות בסיס
מערכת ice | 
העלאת הריבית (צילום shutterstock)
היום (יום חמישי) תתקיים פגישה של הבנק האירופי המרכזי (ECB) ובה יוחלט אם יש להעלות, שוב, את הריבית באירופה. הצפי הנוכחי בקרב מומחים רבים הוא כי הבנק יחליט להמשיך במגמה הקבועה שראינו בחודשים האחרונים, ובחברת ההשקעות הגלובלית נויברגר ברמן מסכימים.
פטריק ברב, ראש מחלקת ההשקעות באג"ח באירופה של חברת ההשקעות הגלובלית נויברגר ברמן, מסר: "בפגישה האחרונה, ה-ECB חשף תחזיות אינפלציה גבוהות מהצפוי, מה שהעלה את הרף לעצירת עליות ריבית נוספות. הבנק המרכזי מתמקד באינפלציה מקומית, המיוצגת על ידי רכיב השירותים שלו שמגמת עלייתו הופסקה לראשונה. אנו צופים שה-ECB יעלה ב-25 נקודות בסיס השבוע".
לגבי העתיד, אומר פטריק כי "השוק צופה שריבית המפתח של ה-ECB יתחיל לרדת באמצע 2024. אג'נדת הריבית של ה-ECB תלויה בהתפתחות שיעור הליבה של האינפלציה. נראה ששיעור ליבה מתחת ל-3% הוא תנאי לתחילת הפחתת התעריפים כאשר האינדיקטור המוביל הוא שיעור האבטלה: שיעור גבוה יותר אמור לרמוז על ביקוש נמוך יותר של משקי בית והורדת מחירים לצרכן. אנו מאמינים שהמיתון בענף ימשך בעקבות אי הוודאות באספקת האנרגיה והירידה ביצוא".
פטריק מוסיף ואומר כי "הבנקים דיווחו השבוע על החמרה חדשה בתקני האשראי הן למפעלים והן לרכישת בתים המכבידה על הפעילות. זו הסיבה שאנו יכולים לצפות לעלייה בשיעור התעסוקה בסביבות 0.5% בסוף השנה, מה שמצדיק את תחזית השוק".
לגבי הפגישה הקרובה, מעריך ברב כי ה-ECB יפסיק את הניתוח הניצי שלו כדי לעבור למסר עם ראש פתוח בהתחשב בהידרדרות החדשה של הפעילות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה