השוק

שוק ההנפקות מתעורר: המשקיעים המוסדיים חזרו לשוק

מנתונים של חברת דירוג האשראי S&P מעלות עולה כי אחרי ששוק ההנפקות שבר שיא בחודש יוני הרי שחודש יולי מתנהל עוד יותר טוב ממנו; בחודש יוני היו אלה הבנקים שהובילו את המגמה
ניצן כהן | 
רונית הראל בן זאב (צילום אסנת רום)
חשיפה גדולה של המשקיעים המוסדיים לחו"ל ושוק העבודה "ההדוק" שמביא להמשך הפקדות גבוהות לקרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל החזיר את המשקיעים המוסדיים לשוק ההנפקות כשאם לפני חודשיים החברות היו צריכות  להתחנן לכסף, הרי שביוני השוק חזר לתפקד ויולי נראה עוד טוב יותר.
מנתונים של חברת דירוג האשראי S&P מעלות עולה כי בחודש יוני נרשמה פעילות שיא כשהיקף ההנפקות הסתכם בכ-13 מיליארד שקל, גידול משמעותי בהמשך לפעילות הערה שבלטה כבר בחודש מאי, בו היקף ההנפקות הסתכם בכ-8 מיליארד שקל. ביוני היו אלה הבנקים שהמשיכו להוביל את הפעילות הערה.

בנק מזרחי טפחות ובנק דיסקונט בלטו בהנפקות של כ- 2 מיליארד שקל כל אחד. אך גם בסקטור הלא עסקי בלטה חברת החשמל בהנפקה של כ-2 מיליארד שקל. בנוסף, בוצעו מעל ל-15 הנפקות מתחומי פעילות שונים: נדל"ן, תקשורת, פיננסיים וכו'.
ב-S&P מעלות אומרים כי גם בשבוע הראשון של יולי נמשכה פעילות ההנפקות, עם כ-6 חברות שהנפיקו סכום כולל של כמיליארד שקל.  עם זאת, חודשי הקיץ לרוב מתאפיינים בפעילות הנפקות מתונה יחסית הן על רקע חופשת הקיץ והן על רקע פרסום הדוחות הכספיים עד סוף חודש אוגוסט .כך, שבמבט קדימה אנו סבורים האטה מסויימת בפעילות ההנפקות אג"ח בחודשים הקרובים.
היקף ההנפקות של אג"ח קונצרני במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-44 מיליארד שקל, בדומה לפעילות ההנפקות במחצית הקודמת והמקבילה בשנת 2022. היקפי ההנפקות במאי ויוני יחד עם תוצאות ההנפקות וחיתומי היתר בחלק מהן, מצביעים על התאוששות מרשימה של הפעילות בשוק החוב, לאחר חודשים שאופיינו במיעוט הנפקות ובהיקפים נמוכים ביותר.
ב-S&P מעלות אומרים כי המחצית הראשונה התאפיינה בתנודתיות ואי וודאות, הן בעקבות קצב העלאת הריבית והעלייה ברמת הריבית והן בגלל החששות מהרפורמה המשפטית. ניכר כי לאחרונה יש קונצנזוס מסוים שמרבית עליית הריבית מיצתה את עצמה.
לאור העובדה ששוק ההון בישראל נתמך על ידי זרימת כספים משמעותית – חוק פנסיה, צבירה נטו חיובית כל שנה, גם אם חלק מהגופים המוסדיים גיוונו את ההשקעות לכיוון של מדדי חול ובורסות זרות, עדיין קיימת הטיה ביתית משמעותית, שיש לה השפעה ניכרת על השוק המקומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה