השוק

בנק הפועלים: הנגיד ייתן משקל לדולר בהחלטה על הריבית

ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים, מעריך שברמה הנוכחית של הדולר, בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.75%
ניצן כהן | 
ויקטור בהר (צילום Magma Images, ענבל מרמרי)
"השוק צופה עתה עלייה נוספת של ריבית בנק ישראל לרמה של 5%, וכן תוואי ירידת ריבית מתון יותר במחצית השנייה של 2024. השווקים הושפעו במידה רבה מאמירות ניציות של הבנקים המרכזיים בארה"ב ובאירופה, שהמסר העיקרי שלהם ביטא אי שביעות רצון מקצב ירידת האינפלציה, והערכה שידרשו עוד העלאות ריבית בכדי לוודא שהאינפלציה תתכנס ליעד.
"הפיחות שחל בשער השקל כנראה תרם אף הוא להיווצרות הציפיות להעלאת ריבית נוספת. לשער החליפין של השקל יינתן כנראה משקל גדול בהחלטה, ולהערכתנו ברמה הנוכחית של שער החליפין, הריבית תיוותר ברמה של 4.75%. עם זאת, כפי שציינו, התנודתיות של שער החליפין גדלה, ואירועים פוליטיים או שינויים במחירי המניות בעולם, מביאים לתנודות בשער גבוהות מבעבר" כותב ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים.

באשר להתפתחות האינפלציונית, מעריך בהר כי לאור התחזקות הדולר מול השקל הרי שתחזיות האינפלציה יעודכנו כלפי מעלה. "הפיחות צפוי להביא לעדכון כלפי מעלה של תחזיות האינפלציה. טרם הפיחות של השבוע האחרון תחזית האינפלציה עמדה על 2.7% לשנה הקרובה.
"אנחנו מעריכים שנעדכן בקרוב את התחזית כלפי מעלה. סדרי הגודל הם תוספת של 0.3% לתחזית לשנה הקרובה. הפיחות הוא בדרך כלל בעל השפעה קצרת טווח על האינפלציה, והוא לא אמור לשנות את הציפיות לאינפלציה של הטווחים הארוכים, זאת בניגוד להתפתחויות בשוק העבודה לדוגמה, שהן בעלות פוטנציאל לשמר את האינפלציה ברמה גבוהה".
עוד כותב בהר כי "עלייה של 1.2% ברכישות בכרטיסי אשראי בחודש מאי (ריאלית), אם כי נתוני המגמה מצביעים על התרחבות מאוד איטית של הצריכה. הוצאות משקי הבית לשירותים ירדו בשנה האחרונה בשיעור שמתקרב ל- 5%, בעוד שצריכת מוצרי תעשייה עלתה ב- 2.3%. סך הגידול בהוצאות בכרטיסי אשראי עמד בשנה האחרונה על פחות מ- 2%, שהם למעשה ירידה בצריכה לנפש. ההתמתנות בצריכה תמשיך כנראה ללוות אותנו בחודשים הקרובים" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה