השוק

הקריסה של ג'ונקו: מייסדת החברה זייפה את קורות החיים שלה?

לאחר שנחשף כי מייסדת ומנכ"לית הסטארט-אפ "ג'ונקו", עילית רז, לא דייקה בכמה לוקחות ונכסים באמת יש לחברה, מסתבר כי רז לא הייתה כנה גם לגבי קורות החיים שלה
מערכת ice | 
לפני מספר ימים דווח כי קיים חשד שמייסדת ומנכ"לית הסטארט-אפ "ג'ונקו", עילית רז, לא מסרה את הנתונים הנכונים הרלוונטיים על החברה לדירקטוריון, ובהם היקף הגיוסים של החברה, ההכנסות שלה וכמות הלקוחות. כעת מסתמן כי עברה של רז עשוי להיות רווי בזיופים נוספים ואי דיוקים.
על פי כלכליסט, המשקיעים בחברה מנסים בימים אלו להבין מה עומד בעתידה ואם בכלל ניתן להציל אותה לאחר עזיבתה של רז. שאלות נוספות עולות בנוגע לרז עצמה, ובפרט בנוגע לעבר העסקי שלה. למשל, לפי הנתונים הקיימים, רז שירתה ב-8200, עבדה בשנים 2010-2016 בתפקידי מוצר שונים במספר חברות, בהן מלינגו, סומלה ועוד, ואך שימשה כמנטורית בחברת טקסטארס. 
עם זאת, ישנן שאלות בנוגע לעובדה שלא הזכירה בקורות חיים את זמנה בחברת ההיי־טק הישראלית, ביזאבו, לפני כעשור וממנה פוטרה. בעת זו לא ידוע מדוע פוטרה והאם זו הסיבה היחידה בגינה השמיטה את הפרק הזה בקריירה שלה.
כפי שצוין, רז לכאורה לא הציגה תמונה מלאה של לקוחות החברה. בעמוד הלינקדאין שלה הציגה כי ישנם כ-150 לקוחות, בהם חברות מוכרות כמו נייקי ופייפאל. כעת ההערכה היא כי ישנם בפועל רק כעשרה לקוחות וכי כל אחד מהם משלם רק כ-50-100 אלף דולר בשנה על שירותי החברה.  משמע, החברה כנראה מכניסה רק כמיליון דולר בשנה ואולי פחות. כמו כן, קיים חשד כי ישנן חברות שלא רצו להודות שהן עושות שימוש בשירות ג'ונקו דרך הדוחות שלה. מאגרי המידע וחשיפתם הוא נושא שטרם נמצאה דרך להתעמת עימו.
כזכור, לפני מספר חודשים החברה דיווחה שקיימה סבב גיוס של 25 מיליון דולר, אך התברר כי חלק לא מוגדר מסכום זה היה חלק מעסקת סקנדרי. ישנה הערכה כי בקופות החברה יש כ-8 מיליון שקל שגיוסו בעבר וטרם נעשו בהם שימוש. 
עם זאת, בעוד המחדלים של רז ברורים, יש גם לתת דגש על העובדה שאף לא אדם אחד ממשקיעי החברה והבכירים בה הצליחו במשך מספר שנים לראות מעבר לאי הדיוקים הרבים הללו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה