השוק

הכלכלן הראשי בדויטשה בנק: ממשיכים בנרטיב "עמידות מול מיתון"

הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, כריסטיאן נולטינג, שסקר את השווקים לקראת השבוע הקרוב אינו אופטימי, אך מציג את ההבדל בין מדינות המערב בעלות נרטיב ה"עמידות מול מיתון" לעומת מדינות יבשת אסיה עם נרטיב הצמיחה השולט ב-2023
מערכת ice | 
דויטשה בנק (צילום ויקיפדיה, freepik)
הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, כריסטיאן נולטינג, ביצע את סקירת השווקים השבועית שלו ובראשית דבריו התייחס להחלטה של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ומנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, על הסכמה עקרונית להעלאת תקרת החוב של ארה"ב. התוכנית צפויה לעבור ביום רביעי הקרוב. תקרת החוב צפויה להיות מושהית למשך שנתיים ולא צפויה להיות סוגיה בבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב.
בכל הנוגע לדוחות לרבעון הראשון של שנת 2023, שיעור החברות שעקפו את התחזיות היה גבוה מהממוצע ההיסטורי, אך עדיין חברות רבות חששו ממיתון. לטענתו של נולטינג, דאגות בנוגע לבנקים האזוריים בארה"ב, נרגעו בשבועות האחרונים כמו גם שוק הדיור. בהתחשב בחוזקתו של שוק העבודה, והצפי לעצירת תהליך ההעלאות הריבית של הפד, ישנם ציפיות כי תרחיש של "נחיתה רכה" אכן עשוי להתממש בסופו של דבר.

עם זאת, לטענתו של נולטינג לא צריך להקל ראש באתגרים הניצבים לפנינו. לחצים אינפלציוניים נשארים מקור לדאגה עבור בנקים מרכזיים מסביב לעולם. בנוסף, ההידוק האחרון בתנאי האשראי מגביל את הגידול בצריכה הפרטית.
נולטינג התייחס גם נקודתית למספר מדינות וטען כי בשורה התחתונה בארה"ב הצפי הוא לירידה בביטחון הצרכנים והעסקים, לצד ירידה בקצב יצירת המשרות החדשות במדינה. בנוגע לגוש האירופי הציפייה שהבנק המרכזי האירופי צפוי להישאר על מסלול העלאת ריבית המהיר ביותר ב-25 השנים האחרונות.
לטענת נולטינג, אנו עדיין ניצבים בתקופה בה החולשה בייצור התעשייתי מאוזנת אל מול חוזקו של סקטור השירותים. אי וודאות קיימת, בין היתר בכל הנוגע להתאוששות הלא שוויונית של הכלכלה הסינית ומהי המשמעות עבור כלכלות אחרות מסביב לעולם. עמידות הצריכה הפרטית אל מול עלייה בהכנסה הריאלית היא גורם מעניין שיש לשקול. לעת עתה, הנרטיב שלנו "עמידות מול מיתון", תקף לרוב המדינות המפותחות בעוד שנרטיב הצמיחה ביבשת אסיה הוא הדומיננטי עד כה בשנת 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה