השוק

צחי נחמיאס החל במיזוג דסק"ש לתוך נכסים ובניין

דסק"ש היא למעשה חברת אחזקות שאוחזת בחוב למחזיקי האג"ח של כמעט 3 מיליארד שקל שנסחרות בתשואה דו-ספרתית; החברה מחזיקה בסלקום, נכסים ובניין ומהדרין שאוחזת בנכסי נדל"ן משמעותיים; המיזוג ילווה בהזרמת הון לחברה הממוזגת
ניצן כהן |  1
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי, shutterstock)
איש העסקים צחי נחמיאס החל בתהליך של מיזוג דסק"ש לתוך נכסים ובניין. דירקטוריון נכסים ובניין הקים ועדה שתבחן את נושא המיזוג ותקבע בסופו של יום את תנאי. בכך למעשה מקפל צחי נחמיאס שכבה במבנה ההחזקות של דיסקונט השקעות מתוך תקווה שהדיסקאונט ממנו היא סובלת יעלם ויהיה לקבוצה קל יותר לממש נכסים ולצמצם את היקף החוב.
דסק"ש חזקה כיום בכ-36% ממניות סלקום בכ-64% ממניות נכסים ובניין ובכ-45% ממניות מהדרין. נחמיס מחזיק בשליטה בדסק"ש ביחד עם משפחת זלקינד. משפחת זלקינד מחזיקה כיום בכמעט 30% מדסק"ש באמצעות אלקו ואילו נוחמיאס מחזיק בשיעור החזקות זההבאמצעות מגה אור שבבעלותו.

באופן עקרוני חברות ההחזקות שהיו האופנה לפני כעשור ויותר של שנים הפכו מנכס לנטל והן נסחרות בדיסקאונט על שווי ההחזקות שלהן וזה אומר שהחברות הללו משלמות סכומים לא מבוטלים על ניהול ונושאות בנטל חוב שהתשלום בגינו הוא תלוי דיווידנדים מהחברות הבנות והן למעשה לא מחזיקות בתזריםן מזומנים עצמי שיאפשר להן לשלם חוב.
היקף החוב של דסק"ש למחזיקי האג"ח עומד כיום על על כמעט 2.7 מיליארד שקל והתשואות שלו דו-ספרתיות (10.63% בסדרה 6, 14% בסדרה 10 ו-12.5% בסדרה 11). תשואות כאלה לאגרות חוב קצרות הופכות את היכולת של דסק"ש למחזר חוב כמעט בלתי אפשריות ובהתחשב בעובדה שהחברה צריכה לפרוע ב-3 השנים הקרובות כמעט 700 מיליון שקל מידי שנה, הרי שנחמיאס צריך למצוא פתרון ומיזוג של דסק"ש לתוך נכסים ובניין שיש לה תזרים ונכסים לא רעים (גב-ים למשל) עשויים להיות פתרון לבעיה הזו.
דסק"ש נסחרת בבורסה לפי שוו חברה של 625.2 מיליון שקל בעוד נכסים ובניין נסחרת לפי שווי חברה של כמעט 1.3 מיליארד שקל. ההון העצמי של נכסים ובניין עומד על כמעט 4 מיליארד שקל בעוד ההון העצמי של דסק"ש עומד על 2.36 מיליארד שקל.
נזכיר כי
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין עורכים באתר? הכתבה מלאה בשגיאות הקלדה, ניסוח ועוד (ל"ת)
    מנו 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור