השוק

דו"חות גולדמן זאקס מושכים את וול סטריט לירידות

גולדמן פרסם את הדו"ח לרבעון הראשון של השנה שהצביע על ירידה של 18% ברווחים בעיקר בשל ההאטה הכלכלית והפגיעה בביצועי חטיבת ההשקעות של הבנק; התוצאות של גולדמן זאקס מקרינות באופן שלילי על המסחר בניו־יורק
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
בנק ההשקעות גולדמן זאקס פרסם את הדו"חות לרבעון הראשון של השנה, מהם עולה כי רווחי הרבעון הראשון ירדו בשיעור ניכר בעיקר בשל ההאטה הכלכלית בארה"ב והירידה בביצועי חטיבת ההשקעות של הבנק.
מהנתונים עולה כי רווחי גולדמן זאקס ברבעון הראשון הסתכמו ב-3.23 מיליארד דולר שהם ירידה של 18% ביחס לרווחים ברבעון המקביל אשתקד. במונחי רווח למניה, הרוויח הבנק 8.79 דולר לעומת התחזיות המוקדמות שצפו רווחים של 8.14 דולר למניה. הכנסות הבנק הסתכמו ב-12.22 מיליארד דולר שהם ירידה של 5% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל. ההכנסות היו מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 12.76 מיליארד דולר.

הירידה בביצועים של גולדמן זאקס משקפת את האכזבה שלה מהניסיון להיכנס לשוק ההלוואות הצרכניות ומכאן שהיא מוציאה את יתרת התיק למכירה. בגולדמן זאקס אמרו היום שההכנסות נפגעו בכ-470 מיליון דולר בשל מכירת תיק ההלוואות הצרכניות והעברת יתרת התיק למכירה.
באופן עקרוני תיק האשראי הצרכני של גולדמן זאקס נחשב לפחות איכותי בתעשייה, מה שעושה את ההבדל בין ביצועי הבנק על פי התחזיות לבין הביצועים בפועל וזאת בשונה מתיק האשראי הצרכני של JP מורגן וסיטי.
חטיבת ההשקעות של גולדמן זאקס, התחום בו הוא מתמחה, המשיכה לסבול ברבעון הראשון של השנה מהסנקציות על רוסיה ומהעלאות הריבית האגרסיביות של הפדרל ריזרב. 
ההכנסות מעמלות מתחום בנקאות ההשקעות הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-1.58 מיליארד דולר שהם ירידה של 26% בהשוואה לעמלות שגבה הבנק ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הבנק מעמלות מסחר ירדו ברבעון הראשון ב-13% וההכנסות מעמלות חיתום ירדו ב-8%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה