השוק

הרבעון של משה לארי: מזרחי טפחות - המניה היציבה ברבעון הראשון

באופן עקרוני מניות הבנקים סובלות כמה פעמים בתהליך שעבר על השווקים ברבעון הראשון של השנה; ובכל זאת, מניית מזרחי-טפחות הפגינה סוג של יציבות בעיקר בגלל ההערכות שתיק המשכנתאות שם שמרן למדיי מה שעלול להביא לכשלים ברמה נמוכה
ניצן כהן |  2
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, shutterstock)
הרבעון הראשון של השנה היה רבעון סוער בשוק ההון. אם כולם חששו מההשפעה של הריבית על השווקים או האינפלציה או שתיהן ביחד אז באו חוקי המהפכה המשפטית ושלחו את הציבור מחוץ לשוק ההון וזה לא עשה טוב לתיקי הנוסטרו של המערכת הבנקאית. גם החשש מיציאה של חברות הייטק ומשקיעים מחוץ לישראל לא עשה להם טוב.
אם כן, מדוע מניית בנק מזרחי ירדה פחות מכל היתר? אין לשאלה הזו תשובה חד משמעית אבל השיח בשוק ההון הוא שדווקא החשיפה הגבוהה של בנק מזרחי לשוק הנדל"ן (הוא בנק המשכנתאות הגדול בישראל) תיטיב איתו במעלה הדרך.

עכשיו נסביר. באופן עקרוני עליית ריבית ועלייה באינפלציה אמורה לייצר בסופו של יום עלייה בכשלי אשראי בעולם המשכנתאות. עד עכשיו בבנק ישראל לא רואים את זה קורה וניתוחי רגישות של המערכת מלמדים (נכון להיום ונכון לעכשיו) שיש למשק הבית הישראלי הממוצע די "בשר" מאיפה לחתוך הוצאות לפני שיגיע למשכנתא. בנוסף, עולם המשכנתאות היה בנק מזרחי שמרן ושמר על כללי חיתום סבירים מה שהופך את  התיק שלו לבעל שוליים טובים יותר לפני שיגיע למימוש משכנתא בהפסד - ככל שיצטרך לעשות את זה.
כך או אחרת, בהינתן הנתונים שמוצגים כאן הרי שדווקא סיגמנט המשכנתאות במזרחי הוא בעל פוטנציאל להניב רווחים לא רעים במעלה הדרך מאחר שהעלייה בתשלומי המשכנתא בשל עליית הריבית מגיע ישירות לרווחי הבנק ומכאן מזרחי הפגין ביצועים טובים יותר ברבעון הראשון.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מוזרה
    מומחה 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לכתוב ככ הרבה ואין נתונים?
    סגור
  • אולי מוזרה אבל צודקת (ל"ת)
    הרב קוק 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור