השוק

דוראל בעסקת ענק: המכירה בשווי 360 מיליון שקל הושלמה

קבוצת דוראל בהסכם משמעותי נוסף: תספק חשמל ירוק ל-ICL, חברה גלובלית מובילה לפתרונות על בסיס מינרלים מיוחדים, לתקופה של כ-15 שנה בעלות של כ-360 מיליון שקל
מערכת ice | 
יקי נוימן (צילום טל שחר, freepik)
קבוצת דוראל מדווחת היום (ראשון) על הסכם משמעותי נוסף: מספק החשמל הירוק של דוראל חתם על הסכם למכירת חשמל ירוק ל-ICL, חברה גלובלית מובילה לפתרונות על בסיס מינרלים מיוחדים. ההסכם נחתם לתקופה של כ-15 שנה תמורת סכום המוערך בכ-360 מיליון שקל לכל התקופה.
ההסכם ייכנס לתוקפו החל מינואר 2024. היקף ייצור החשמל שישויך ל-ICL במסגרת העסקה מהווה כ-5% מסך החשמל הירוק שיופק במתקני ייצור פוטו-וולטאיים שדוראל צפויה לחבר לרשת בשנתיים הקרובות במדינת ישראל.
במסגרת ההסכם 100% מהיקף החשמל הנרכש עבור אתרי חברת ICL שנכללו בהתקשרות, ייוצר במתקני אנרגיה מתחדשת שבבעלות דוראל, המייצרים חשמל ירוק לפי כללי הסדרת השוק. המעבר לשימוש בחשמל הירוק שיופק מאנרגיה מתחדשת יחסוך לאורך השנים מעל לחצי מיליון טון פליטות Co2, כחלק מאסטרטגיית ICL לפעול להפחתת גזי חממה ומעבר לשימוש בחשמל ירוק באתריה. 
ההסכם מצטרף להסכמי אספקת החשמל שנחתמו לאחרונה עם מליסרון, מגדל ביטוח וצרכני חשמל גדולים נוספים אשר מקדמים ומחזקים את פעילותה של החברה בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל ובתחום הספקת החשמל החשמל הירוק בפרט, אל מול צרכנים עסקיים. את דוראל ייצגו בעסקה עו"ד רונית רוזנשטיין-בראל, שותפה ועו"ד לירון קורן, עורכת דין בכירה, ממשרד גורניצקי GNY. משרד עורכי הדין אולגן-רוב ושות' ליוו את ICL.
לילך גבע-הראל, סמנכ"לית בכירה ICL, מסרה: "כחלק מאסטרטגיית האקלים של החברה, ICL התחייבה בעבר להפחתה של 30% בפליטות גזי חממה עד לשנת 2030, ולהגעה של ניטרליות פחמנית (Net Zero) עד לשנת 2050, ואף התחייבה לאחרונה להתאים את יעדיה בהמשך בהתאם לקריטריונים ולתהליכים של ה-SBTi".
גבע-הראל הוסיפה: "החברה כבר רשמה הישג משמעותי כאשר הפחיתה את פליטות גזי החממה בכ-18% בין השנים 2018-2022, בין היתר באמצעות הפעלת תחנת כוח באתר סדום, מעבר משימוש בפצלי שמן לגז טבעי באתר רותם, וכן השלימה מעבר לאנרגיה בעלת טביעת רגל נמוכה בחלק ניכר ממפעליה. כחלק ממגמה זו, אנו שמחים להרחיב את שיתוף הפעולה עם קבוצת דוראל בתחום החשמל הירוק".
עו"ד אביטל אופק, מנהל פעילות דוראל בישראל, הוסיפה: "דוראל נמצאת בתנופת עשייה משמעותית ומקימה בימים אלו מאות מגה-וואטים של מתקני אנרגיה מתחדשת, בשילוב כ-2,000 MWh של מתקני אגירת אנרגיה, בשוק הישראלי לבדו. צבר המתקנים הגדול של דוראל, בשילוב העסקאות המשמעותיות שחתמה החברה לאספקת חשמל ירוק, הופכים את דוראל למובילת תחום אספקת החשמל הירוק בישראל. הביקוש לחשמל ירוק מצד גופים מובילים במשק הישראלי נמצא בעלייה חדה, והעסקה עם ICL מהווה צעד מרכזי נוסף בקידום אסטרטגיית הצמיחה של מספק החשמל הירוק של דוראל וגיוון סוגי הצרכנים שלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה