השוק

פסגות: הריבית הגבוהה בישראל תימשך הרבה מעבר לארה"ב

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות אומר היום כי השאלה היחידה היא אם בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25% או ב-0.5% ובכל מקרה, הריבית הגבוהה בישראל תיוותר עוד הרבה זמן אחרי שהריבית בארה"ב תרד
ניצן כהן |  1
אורי גרינפלד, פסגות (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות, מעריך היום שריבית בנק ישראל הגבוהה תיוותר למשך הרבה יותר זמן וגם אחרי שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית.  "אירועי השבוע האחרון במערכת הבנקאית בארה"ב ובעיקר באירופה אינם עניין של מה בכך. נכון שישנו קונצנזוס מוחלט לגבי זה שהרגולטורים לא יתנו לבנק גדול לקרוס אבל חוסר הודאות שלעצמה גורמת ללא ספק לפגיעה בשוק האשראי ולהאטה בפעילות הכלכלית הגלובאלית.
"הבנקים המרכזיים בגוש האירו ובארה"ב המשיכו בתהליך העלאות הריבית ואותתו בבירור שנושא האינפלציה נותר החשוב ביותר כרגע. פאוול אפילו ציין שההאטה הצפויה בשוק האשראי תעזור לפד להשיג את מטרתו בגזרת האינפלציה ולכן סביר מאוד להניח שהריבית בארה"ב קרובה מאוד לרמת השיא שלה במחזור הנוכחי, אם היא לא הגיעה לשם כבר.

"מצד שני, השווקים מתמחרים הפחתת ריבית ראשונה כבר ביוני הקרוב ויותר מאחוז שלם של הפחתות עד סוף השנה. תרחיש כזה נראה פחות סביר שכן גם אם הכלכלה האמריקאית תיכנס למיתון עמוק יותר מכפי שהוערך עד כה, ההשפעה על האינפלציה לוקחת מספר רבעונים ולכן ההשפעה הריבית תוותר גבוהה עד לקראת סוף השנה לפחות" אומר גרינפלד.
באשר לריבית בישראל אומר גרינפלד כי , "בישראל, ההחלטות של הפד ושל ה-ECB יתמכו גם בהעלאת ריבית נוספת של בנק ישראל כאשר השאלה היחידה היא האם זו תעלה בחצי אחוז או רק ברבע. התשובה לשאלה זו אגב, תלויה לגמרי בהתפתחויות בבנקים בעולם עד להחלטה ביום שני בשבוע הבא. בכל מקרה, כנראה שגם תהליך העלאות הריבית של בנק ישראל קרוב מאוד לסיומו. יחד עם זאת, אנו מעריכים שהריבית תוותר גבוהה יותר זמן מאשר בארה"ב מהסיבה הפשוטה שהאינפלציה בישראל עקשנית יותר ויקח זמן עד שהיא תרד לכיוון מרכז היעד.
"בהתאם, תרחיש בו הריבית בארה"ב מתחילה לרדת בסוף השנה ואילו בישראל היא נותרת ברמתה נראה כמו תרחיש בהחלט סביר. האם השקל יתחזק מול הדולר בתרחיש כזה לאור סגירת פער הריביות בין ארה"ב לישראל? התשובה כמובן לא פשוטה בכלל שכן ישנם שני גורמים נופים שההשפעה שלהם על שער החליפין בטווח הקצר היא חזקה. הראשון הוא התנהגות שוקי המניות בחו"ל שהקורלציה בינם לבין שע"ח היא חזקה מאוד בשל מדיניות החשיפה למט"ח של המוסדיים. השני הוא כמובן ההתפתחות של האירועים בזרה הפוליטית המקומית" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא תימשך (ל"ת)
    אני 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור