השוק

דלתא צנחה ב-41 מיליון שקל ברווחים ב-2022, כמה דיבידנד יחולק?

דלתא ישראל מותגים מסכמת את תוצאותיה לשנת 2022 ולרבעון הרביעי: הכנסות החברה בשנת 2022 גדלו בכ-1.4% והסתכמו בכ-919 מיליון שקל לעומת כ-906 מיליון שקל בשנת 2021, ברבעון הרביעי, דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של כ-18.2 מיליון שקל
מערכת ice | 
ירידות גדולות בהכנסות דלתא ישראל (צילום פייסבוק/ קניון עופר מרום)
דלתא ישראל מותגים פרסמה הבוקר (שלישי) את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי לשנת 2022 ולשנה כולה. המכירות בחנויות הזהות (199 חנויות) ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו בכ-204.1 מיליון שקל לעומת כ-215.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-5.3%. הקיטון נובע ממעבר חלק ממכירות עונת החורף מחודש דצמבר לחודש ינואר 2023 והחברה מציינת כי חלה עלייה של 4.8% במכירות החנויות הזהות בחודש ינואר 2023 לעומת ינואר 2022.
בשנת 2022 (מפתיחת חנויות החברה לאחר הסגר, בתקופה שבין 21 בפברואר 2022 לבין 31 בדצמבר 2022) המכירות בחנויות הזהות (189 חנויות) הסתכמו בכ-645.9 מיליון שקל, קיטון של 9.1% לעומת שנת 2021.

החברה בחרה להציג את נתוני החנויות הזהות בהשוואה לשנת 2019 (ולא בהשוואה לשנים 2020 ו-2021) עקב סגירת החנויות לסירוגין, בהתאם להנחיות הממשלה, החל ממרץ 2020 ועד לפברואר 2021, אשר גרמו לנתוני השנים 2020 ו-2021 להיות בסיס לא מייצג להשוואת נתון החנויות הזהות. בשנת 2022 המכירות בחנויות הזהות (189 חנויות) עלו בכ-13.3% לכ-645.9 מיליון שקל לעומת כ-570.1 מיליון שקל בשנת 2019.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-290.5 מיליון שקל לעומת כ-301.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-3.6%. הקיטון נובע בעיקר מהשפעת מזג האוויר החם מהרגיל בחודש דצמבר, שהשפיע על תזמון מכירות עונת החורף, שעברו בחלקן לחודש ינואר 2023. הכנסות החברה בשנת 2022 גדלו בכ-1.4% והסתכמו בכ-918.8 מיליון שקל לעומת כ-906.1 מיליון שקל בשנת 2021. הגידול הושג מגידול בכל ערוצי המכירה למעט אתרי האונליין של החברה שבשנת 2021 נהנו מהיותם ערוץ המכירה העיקרי של החברה בחודשיים הראשונים בהם חנויות החברה היו סגורות עקב סגר.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-36.5 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-49.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021. בשנת 2022 הסתכם הרווח הנקי בכ-96.9 מיליון שקל לעומת כ-138.3 מיליון שקל בשנת 2021. ההון העצמי של החברה נכון ל-31.12.2022 הסתכם בכ-508.3 מיליון שקל לעומת כ-455.1 מיליון שקל ביום 31.12.2021. הגידול נובע בעיקר מגידול ברווח הנקי בסך של כ-97 מיליון שקל ב-12 החודשים האחרונים אשר קוזז בחלקו מתשלום דיבידנד לבעלי המניות בסך שך כ-55 מיליון שקל. ב-13 בפברואר 2023 אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של כ-18.2 מיליון שקל, אשר צפוי להיות מחולק ביום 1 במרץ 2023.
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה היום: "החברה מסכמת את שנת 2022 עם גידול קל בהכנסות המעיד על חוזקת המותגים שלה וזאת  למרות התקופה המאתגרת שחווה הענף כולו. זאת ועוד, החברה פעלה בסביבת אינפלציה עולה, התייקרויות בעלויות השילוח ושיבושים בשרשרת האספקה העולמית שהשפיעו על שיעורי הרווחיות. כמו כן, מזג האוויר החם מהרגיל בסוף השנה השפיע על תזמון מכירות עונת החורף, שהוסטו בחלקן מדצמבר לחודש ינואר 2023".
עוד ציינה בוגנר כי: "החברה מממשת את אסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות, עם השקתו של המותג המוביל בעולם בתחום ההלבשה התחתונה Victoria's Secret  בישראל והמותג Panta Rei, שהביא בשורה בתחום היוגה ופילאטיס תוך שילוב איכות גבוהה עם יתרונות טכנולוגיים במגוון המוצרים. אנו ממשיכים לפעול במרץ להוביל, לבדל את המותגים שלנו ולחזק את נאמנות הלקוחות. החברה נערכה לאתגרים וממוצבת היטב תפעולית ופיננסית להמשך צמיחה והמשך פיתוח וחדשנות של מותגיה, במקביל לבחינת אפשרויות להתרחבות באמצעות שיתופי פעולה עם מותגים בארץ ובעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה