השוק

קנבוטק סיימה בהצלחה 2 ניסויים פרה-קליניים לתרופה לסרטן המעי

חברת הביומד הישראלית השלימה בהצלחה 2 ניסויים פרה-קליניים בתרופה בוטנאית שאמורה לטפל בחולי סרטן הלבלב וחולי סרטן המעי; מניית החברה מזנקת בבורסה ביותר מ-7%
ניצן כהן | 
מעבדה (צילום Chokniti Khongchum from Pexels)
חברת הביומד קנבוטק סיימה בהצלחה 2 ניסויים פרה-קליניים בתרופה שמועדת לטפל בחולי סרטן הלבלב וסרטן המעי הגס. המניה עולה בבורסה בשיעור חד של יותר מ-7% תוך שהיא מרכזת מחזור גבוה(יחסית).
אם כן, קנבוטק העוסקת, בין היתר, בפיתוח תרופה בוטאנית לסרטן הלבלב וסרטן המעי הגס , מדווחת היום כי סיימה בהצלחה שני ניסויים פרה קליניים להוכחת בטיחות התרופה הבוטנית של החברה, שפותחה במעבדתו של פרופ' פואד פארס.

הצלחת הניסויים מהווה שלב משמעותי בבניית אב הטיפוס לתרופה, הליך שעתיד להסתיים בחודשים הקרובים. לאחר פיתוח אב הטיפוס לתרופה מתכוונת החברה לשתף פעולה עם שותף אסטרטגי מחברות ביג-פארמה ותפעל  לאישורה אל מול ה-FDA.
במסגרת הניסוי הראשון שנערך במתן פומי (אוראלי) על מודל חיה, הצליחה החברה לקבוע את המינון המירבי למתן התרופה כטיפול בסרטן הלבלב וסרטן המעי הגס. במסגרת הניסוי השני שנערך לאחרונה במודל תאי, הצליחה החברה להוכיח כי לפטרייה יכולת לחסל תאי סרטן מעי גס במינונים נמוכים, וכן נרשמה סינרגיה בין הפטרייה והקנבינואידים, כאשר שילובם הביא לאפקטיביות מקסימלית והרג של 100% מתאי סרטן המעי הגס. בניסוי נבדק גם מנגנון ההרג התאי, והתוצאות מצביעות על כך שהטיפול בתאים הסרטניים משרה הפעלת מנגנון תאי הגורם לתמותת תאים  מתוכנתת, הנקראת אפופטוזיס.  
סרטן הלבלב וסרטן המעי הגס ידועים כסוגי סרטן נפוצים ואלימים ביותר. אחוזי השרידות בהם נמוכים מאוד, והם מהווים את אחד מגורמי התמותה ממחלה המשמעותיים ביותר בעולם המערבי. לכן, ה-FDA נוטה להקל משמעותית על חברות פרמצבטיקה בתהליכי פיתוח תרופות להתוויות אלו.
את פרוייקט פיתוח התרופה הבוטאנית של קנבוטק מוביל פרופ' פואד פארס מאוניברסיטת חיפה, דר' באסם פארס חוקר סרטן בצוות המדעי של קנבוטק, ובליווי דר' יצחק אנגל, פרמקולוג המומחה בפיתוח תרופות , ודר' אלכס וייסמן המתמחה בכימיה אורגנית ופרמצבטית.
דר' פארס חוקר סרטן ודירקטור מחקר ופיתוח בחברת קנבוטק: "השלמנו 2 מחקרים חשובים בפיתוח התרופה הבוטנית לטיפול בסוגי הסרטן האלימים ביותר. הצלחנו לגרום להרג תאים סרטניים של תת הסוגים האלימים ביותר באמצעות מיצויים המבוססים על חומרים טבעיים, והוכחנו סינרגיה בין מרכיבי התרופה השונים אשר מייצרים השפעה מקסימאלית בהרג תאי סרטן ומביאים לחיסול של 100% מתאי סרטן המעי הגס. בשלב הבא, אנו צפויים להתמקד בחקר המנגנונים המולקולריים של המרכיבים השונים של התרופה הבוטנית, ולקבוע את השפעת התרופה הבוטנאית על התפתחות תאים סרטניים ממקור אדם במודל חיה".
דר' יצחק אנגל המומחה הפרמקולוגי של קנבוטק מסר כי "פיתוח תרופה בוטנית, הוא תהליך מאתגר, והתוצאות שהשגנו , נותנות תקווה אמיתית למטופלים ומאפשרות לנו להאמין שהמיצויים בטוחים לשימוש כטיפול אנטי סרטני לסרטן הלבלב ולסרטן המעי הגס. לפנינו, עדיין דרך להוכחה קלינית , אך כולנו תקווה שנוכל להביא בשורה אמתית לחולים, ולהביא פתרון של ממש לאחד הסרטנים האלימים ביותר"
מנכ"ל קנבוטק אלחנן שקד מסר: "השלמנו אבן דרך משמעותית בדרך לפיתוח התרופה הבוטנית לטיפול בסרטן הלבלב וסרטן המעי הגס. בחודשים הקרובים נסיים את בניית אב הטיפוס ונחל במציאת שותף אסטרטגי מוביל ופנייה ל-FDA לגיבוש מתווה לניסוי קליני בתרופה".
קנבוטק היא חברת ביו-מד ישראלית המפתחת פתרונות רפואיים מותאמים אישית, בתחומי האונקולגיה ורפואת המניעה. הפתרונות מבוססים על מחקר ופיתוח שבוצע בשלוש השנים האחרונות ונמצאים כיום בשלב במיסחור בשווקי יעד נבחרים, ובינהם אנגליה, פולין, וקליפורניה.
כחלק מקונספט האונקולוגיה האינטגרטיבית, בשלוש השנים האחרונות, מפתחת קנבוטק סדרה של 8 תכשירים המיועדים לסייע לטיפול אנטי סרטני בחולים בסרטן המבוססים על שילובים ייחודיים של חומרים בוטאניים מקנאביס רפואי ומוצרים מבוססי פטריות – תחת המותג OncoRix. מטרת החברה היא לייעד את המוצרים הרפואיים להשתלב כחלק אינטגרטיבי בפרוטוקול הטיפול הקיים של החולים האונקולוגיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה