השוק

מזרחי טפחות מנתח: מדוע המדד המשולב בבנק ישראל עלה?

הנתון החודשי הינו הנמוך מאז יולי. למרות זאת, נציין כי המדד עדיין נע בטריטוריה חיובית, המתיישבת עם צמיחה של יותר מ-2% בתוצר, ברבעון הרביעי, על פי הניתוח של הכלכלן יוני פנינג
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
בסקירה השבועית של יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות, התייחס לייצוא ההייטק מתמתן באוקטובר 2022 לאחר הירידות במניות הענף וגם להתמתנות במדד המשולב של בנק ישראל על רקע ההאטה העולמית.
על פי נתוני הלמ"ס, יצוא השירותים רושם ירידה ניכרת של 1.3 מיליארד דולר באוקטובר, לרמת 6.6 מיליארד. הלמ"ס מייחסת את רוב הירידה לעונתיות. ובניכויה סך יצוא השירותים איבד כחצי מיליארד בלבד במהלך החודש, ל-7.3 מיליארד.

יצוא שירותי ההייטק נסוג ב-3.3% ניכרים במהלך החודש, ל-3,992 מיליארד. זו הפעם הראשונה מזה ארבעה חודשים שהנתון יורד מתחת לסף ה-4 מיליארד. הירידה כמובן מתואמת, באיחור ניכר, עם ההתמתנות במדדי מניות ההייטק, ועם הירידה בביקושים העולמיים. ויהיה מעניין לראות אם היא תמשך, ואם כן, כיצד היא תשפיע על העודף בחשבון השוטף, אל מול הירידות במחירי הסחורות.
בהמשך לאינדיקציות להאטה בפעילות הכלכלית המקומית, המדד המשולב של בנק ישראל רשם עלייה מתונה יחסית של 0.07% בחודש נובמבר. הנתון החודשי הינו הנמוך מאז יולי. למרות זאת, נציין כי המדד עדיין נע בטריטוריה חיובית, המתיישבת עם צמיחה של יותר מ-2% בתוצר, ברבעון הרביעי.
בנק ישראל ציין מספר גדול יחסית של סעיפים מקומיים ככאלה שמשפעים על המדד – פדיון בשירותים / מסחר קמעונאי, משרות סחיר ורכישות בכרטיסי אשראי. מנגד, סעיפים בינלאומיים נטו להשפיע שלילית על המדד. בכלל זה נרשמה השפעה שלילית מיבוא מוצרי הצריכה והתשומות, ויצוא הסחורות והשירותים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה