השוק

פריים אנרג'י מדווחת: ההספק הכולל של המתקנים צמח ב-44% לכ-26 מגה וואט

החברה מציגה גידול של מאות אחוזים בפרויקטים בהקמה ולקראת הקמה ומדווחת על התקדמות משמעותית במימוש הזכייה במרכז דו שימוש בתעריף מובטח של חח"י בהיקף עד 800 מגה וואט (DC) בישראל
מערכת ice | 
דוחות כספיים (צילום freepik)
חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל ועוסקת בייזום, פיתוח, הקמה הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו – וולטאית מדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2022. החברה מציגה גידול של מאות אחוזים בפרויקטים בהקמה ולקראת הקמה ומדווחת על התקדמות משמעותית במימוש הזכייה במרכז דו שימוש בתעריף מובטח של חח"י בהיקף עד 800 מגה וואט (DC) בישראל.
החל מהרבעון השני לשנת 2022 נרשמו ירידות מחירים בציוד וחומרי הגלם (למשל -  עלות הברזל הנדרש להקמת מתקנים סולאריים בדו שימוש ירדה בכ-60%, עלויות ההובלה הימית חזרו לרמות המחירים של לפני מגפת הקורונה, ובהתאם גם עלות הפאנלים הסולאריים הממירים ועוד). מגמה זו צפויה להשפיע לטובה על פעילות פריים אנרג'י לקראת הקמת צבר הפרויקטים של החברה, בהיקף של מאות מגה-וואט.
החברה מדווחת כי הושלמה בהצלחה הפעלה מסחרית  של שלב א' בפרויקט במושב תלמים, בהספק של כ-7.7 מגה ואט (DC). החברה פועלת להקדמת חיבור שלב ב' של הפרויקט לשנת 2023. הליך תחרותי דו שימוש – למועד חתימת הדוחות הכספיים קיבלה החברה רישיונות ייצור מחח"י  ל- 17 מתקנים בהיקף של כ- 163 מגה וואט (DC). יתרת הרישיונות צפויה להתקבל בחודשים הקרובים.
נחתם הסכם כוונות עם בנק לאומי למימון צפוי של עד 1.45 מיליארד ש"ח, בהמשך לזכיית החברה בהליך תחרותי מס' 1 להקמת מתקני דו שימוש בהספק של 475 מגה וואט למכירת חשמל בתעריף מובטח שעוד נכון להיום על כ- 18 אג'. הפרויקט צפוי לייצר הכנסה (בשנת הפעלה מייצגת) של מעל 200 מיליון שקל בשנה. כמן כן, נחתם הסכם מחייב לקידום, פיתוח, הקמה ותפעול של מתקנים פוטו-וולטאיים בהיקף של 300 מגה וואט ברומניה. מועד תחילת הקמת הפרויקט הראשון בהיקף של 85 מגה וואט נקבע לא יאוחר מסוף אוקטובר 2023. בנוסף, החברה קיבלה היתר בניה להרחיב את פרויקט קדש ברנע בכ55% מההספק המותקן, עבודות ההקמה החלו במהלך הרבעון השלישי ונמצאות בעיצומן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה