השוק

שיכון ובינוי אנרגיה השלימה את הסגירה הפיננסית לפרויקט ברזוריה

במסגרת הסגירה הפיננסית, העמיד שותף המס את יתרת הסכום אותו התחייב להעמיד לפרויקט עם השלמת הקמתו, שהינו סך של כ-80 מיליון דולר
מערכת ice | 
מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה – דידי פז (צילום רמי זרנגר)
חברת שיכון ובינוי אנרגיה מעדכנת כי אמש (שלישי) הושלמה הסגירה הפיננסית בין חברת בת הרשומה בארה"ב שהינה בבעלות מלאה של החברה, בין שותפי המס של פרויקט ברזוריה 1 – שותפות בין RBC Capital Markets, LLC ותאגיד הקשור ל-Macquarie Asset Management’s Green Investment Group ("שותף המס") ובין תאגידים נוספים בבעלות מלאה של החברה.
במסגרת הסגירה הפיננסית, העמיד שותף המס את יתרת הסכום אותו התחייב להעמיד לפרויקט עם השלמת הקמתו, שהינו סך של כ-80 מיליון דולר (אשר נוסף לסך של כ-20 מיליון דולר, אותם העמיד שותף המס בחודש מאי 2022, כמפורט בדיווחים הקודמים). הסכום הכולל שהתקבל משותף המס בשתי הפעימות (כ-100 מיליון דולר) ישמש ברובו לפירעון מלא של הלוואת גישור שהועמדה לפרויקט למשך תקופת ההקמה על ידי תאגידים בנקאיים, במסגרת הסגירה הפיננסית של רכישת הפרויקט (כמפורט בדיווחים הקודמים).
כמקובל בהסכמים מסוג זה, כנגד השקעתו, שותף המס יהיה זכאי לייחוס של חלק מהטבות המס (investment tax credit) שיצמחו מהפרויקט בשנות פעילותו הראשונות, בהפסדים (או ההכנסות) של הפרויקט לצורכי מס ובחלק מתזרים המזומנים שיניב הפרויקט 2. כפי שצוין בדיווחים הקודמים, עלות הפרויקט (כולל עלות הקמת הפרויקט, עלויות המימון בתקופת ההקמה והוצאות נוספות) נאמדת בכ-250 מיליון דולר (כ-858 מיליון ש"ח לפי השער היציג ליום 15 בנובמבר 2022 של 3.43 ש"ח לדולר (להלן: "השער היציג")).
לפרויקט שני הסכמים למכירת חשמל בתוקף ("PPAs"), מול שתי חברות בעלות דירוג אשראי בינלאומי ברמת "השקעה" (ובהן תאגיד מקבוצת Engie), למכירת כ-80% מתפוקת החשמל שתיוצר בו במהלך תקופות של 12 ו-15 שנים "הסכמי המכירה"), בהיקף הכנסות מצטבר צפוי של כ-450 מיליון ש"ח לפי השער היציג (במהלך תקופת ה-PPAs), והוא צפוי להניב הכנסות נוספות בהיקף של כ-4 מיליארד ש"ח לפי השער היציג, ממכירת חשמל (לא כולל תעודות ירוקות), הן במהלך תקופת ה-PPAs והן במהלך התקופה שלאחר סיום ה-PPAs, הכל במונחים נומינליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה