השוק

חיים כצמן מוכר נכסים ב-1.8 מיליארד שקל וקונה חזרה אג"ח

חיים כצמן מנהל מגעים מתקדמים למכירת 6 נכסים בהיקף כספי כולל של 1.8 מיליארד שקל; הנחת העבודה ש-40% מהסכום הזה יגיע לקופת ג'י,טי,סי עוד השנה; אגרות החוב של החברה מזנקות בתחילת המסחר בבורסה
ניצן כהן |  1
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
עם חשש כבד לרישומים חשבונאיים שלא תואמים את ההתפתחויות בשוק הנדל"ן העולמי, זינקו התשואות של אגרות החוב של החברות שבבעלות חיים כצמן לתשואות דו-ספרתיות מה שחייב אותו להאיץ את התוכנית למימוש נכסים שהוגדרו על ידו כשנכסים שאינם בעסקי הליבה.
כצמן העמיד למכירה נכסים בשווי כספי כולל של 3.6 מיליארד שקל כשמגעים מתקדמים מתנהלים למכירת מחצית מהם, קרי נכסים בשווי כספי של 1.8 מיליארד שקל. להערכת כצמן 40% מהסכום הזה יכנס לקופת החברה עוד השנה ונזכיר שאנחנו בפיתחו של חודש נובמבר.

מכירת הנכסים לא צפוייה להניב רווחי הון מאחר ואלה כבר שוערכו על פי כלל ה-IFRS לשוויי שהיה כפי הנראה קרוב מאוד למחירי השוק ולכן היתרון המשמעותי במכירתם הוא תזרים המזומנים שינבע מהם, תזרים שיביא להפחתת החוב של החברה.
נכון לתחום הרבעון השני של השנה אחזה ג'י.טי.סי חוב כולל של כ-13 מיליארד שקל מהם כ-9.5 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח.
הנכסים אותם העמיד כצמן למכירה הם: חברה בת באירופה שאוחזת ב-3 נכסים בשווי כספי כולל של 1.1 מיליארד שקל. נכס בברזיל בשווי של 180 מיליון שקל ונכס בארה"ב בשווי כספי כולל של 545 מיליון שקל. בנוסף לנכסים אלה העמידה ג'י.טי.סי 3 נכסים נוספים למכירה ב-1.84 מיליארד שקל.
נכון להיות לג'י.טי.סי יש מזומנים בקופה בהיקף כספי כולל של 1.3 מיליארד שקל אולם יתרת הנזילות הכוללת שלה ושל החברות הבנות שנמצאות בבעלות מלאה עומדת על 2.5 מיליארד שקל. 
כצמן מחזיק בנכסי נדל"ן נוספים בג'י.טי.סי, נכסים שאינם משועבדים בהיקף כספי כולל של 9.1 מיליארד שקל והוא פועל לקבלת מימון עליהם מה שיביא לשיעבוד שלהם וזה מהללך קצת מסוכן מאחר ואמנם הוא משפר את מצבם של בעלי המניות בכך שיהיו בקופה מזומנים נוספים אבל מוריד את היקף הנכסים הלא משועבדים מה שאומר שבמקרה חירום, של הסדר חוב או משהו כזה לנושים המובטחים לא יישאר כמעט דבר להוציא קופת המזומנים.
במקביל רכשה ג'י.טי.סי אתמול 4 מיליון אגרות חוב מסדרה י"א בהוצאה כוללת של 4.11 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ג'י סיטי, לא ג'י.טי.סי
    רונן 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתב שוק ההון.... בדיחה.
    סגור