השוק

אושרה תמיכה של 1.3 מיליארד דולר במימון חירום לאוקראינה

מועצת המנהלים של קרן המטבע הבינלאומית אישרה את ההחזר של 1.3 מיליארד דולר לאוקראינה

מערכת ice | 
מימון חירום לאוקראינה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
מועצת המנהלים של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אישרה היום הוצאה של 1.3 מיליארד דולר (1,005.9 מיליון SDR) כדי לסייע במתן מענה לצורכי מאזן התשלומים הדחופים של אוקראינה.
היקף ועוצמת המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה שהחלה לפני יותר משבעה חודשים גרמו לסבל אנושי אדיר ולכאב כלכלי. על רקע עקירת אוכלוסין מסיבית והרס של דיור ותשתיות מפתח, התוצר הריאלי צפוי להתכווץ ב-35 אחוזים ב-2022 ביחס ל-2021 וצרכי ​​המימון נותרו גדולים מאוד. תשלום זה במסגרת ה-RFI (שווה ערך ל-50 אחוז מהמכסה של אוקראינה ב-IMF) יסייע לעמוד בצורכי מאזן התשלומים הדחופים, לרבות עקב מחסור גדול בייצוא דגנים, תוך שהוא ממלא תפקיד קטליטי לתמיכה פיננסית נוספת מהנושים והתורמים של אוקראינה.
לרשויות מגיע קרדיט רב על כך ששמרו על מידה חשובה של יציבות מאקרו פיננסית בנסיבות מאתגרות במיוחד אלה, וביקשו מעקב אחר תוכנית עם מעורבות מועצת המנהלים כדי לחזק את מחויבותן למדיניות ולזרז עוד יותר את תמיכת התורמים.
לאחר הדיון במועצת המנהלים, גב' קריסטלינה ג'ורג'יבה, מנכ"לית ויו"ר של קרן המטבע הבינלאומית, אמרה את ההצהרה הבאה:
"הפלישה של רוסיה לאוקראינה שהחלה לפני למעלה משבעה חודשים גרמה לאובדן חיים גדול, עקירת אוכלוסין מסיבית, והרס משמעותי של תשתיות ודיור. ההשפעה על הפעילות הכלכלית הייתה עצומה: התמ"ג הריאלי הצטמצם מאוד, האינפלציה עלתה בחדות, הסחר השתבש באופן משמעותי, והגירעון הפיסקאלי גדל לרמות חסרות תקדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה