רכילות עסקית

מאסק פרו רוסי? פרסם "תכנית לשלום" בין אוקראינה לרוסיה

אמש ציץ מאסק את הצעתו לתכנית שלום אפשרית בין רוסיה לאוקראינה, הכוללת משאל עם, סיפוח רשמי של שטחים לרוסיה, ואוקראינה ניטרלית. בהתאם לכך גרר לא מעט תגובות שליליות, כולל מטעם נשיא אוקראינה
מערכת ice | 
תכנית לשלום בין אוקראינה לרוסיה (צילום freepik, ויקיפדיה)
חברותיו השונות של מאסק, דוגמת טסלה וספייסX, מתפתחות רבות בתקופה האחרונה ומציגות תכניות לצמיחה ויזמות ברחבי העולם. יחד עם זאת, מה שלא ברור במסגרת הצמיחה העסקית הזו היא מהי עמדתו הפוליטית של מאסק, מה בדיוק משפיע על הפרסומים השונים שלו בטוויטר ועל הרצון שלו להתערב בנושאים הדחופים ביותר בסדר היום הבינלאומי.
אמש (שני) מאסק פרסם באמצעות ציוץ בעמוד הטוויטר שלו את מה שהוא קרא לו "שלום בין רוסיה לאוקראינה". הפירוט של מאסק היה קצר ועדיין הצליח לעצבן רבים, ביניהם גם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. 
"בתכנית" של מאסק הוא מפרט כיצד יש לבצע בחירות באזורים שרוסיה סיפחה, תחת השגחת האו"ם, ובהתאם לתוצאות יהיה על רוסיה לעזוב, במידה והמצביעים יבחרו בכך. בנוסף, חצי האי קרים יהיה באופן רשמית תחת שליטת רוסיה, כפי שלטענת מאסק היה מאז שנת 1783, טרם "הטעות" של קרושצ'ב. 
יתרה מכך, הוסיף מאסק, כי צריכה להיות אספקת מים מובטחת לחצי האי קרים ואוקראינה תישאר ניטרלית במסגרת זו. לכך מאסק הוסיף סקר שאפשר לעוקבים לבחור בין כן ולא. בתגובות לציוף של עצמו מאסק הוסיף כי סביר שזו הדרך היחידה לפתור את הדברים והשאלה היא כמה אנשים עוד ימותו עד מימושה. כמו כן, ציין שלמרות שהסבירות נמוכה, מלחמה גרעינית היא גם אופציה. 
התגובות ל"תכנית" של מאסק לא איחרו להגיע והראשונה בהן הייתה זו של זלנסקי, שעקצה את מאסק ושאלה את העוקבים בטוויטר איזה מאסק הם מעדיפים: זה שתומך באוקראינה או זה שתומך ברוסיה.
גם הגיב  שגריר אוקראינה בגרמניה לשעבר, אנדרי מלניק, וכתב בקצרה: "פאק אוף, היא התשובה הדיפלומטית שלי אליך" ותייג את מאסק. 
לצד דעתו של מאסק, יש לזכור כי חברותיו, ובעיקר סטארלינק, פועלות בעת זו באוקראינה ובכך עוזרות לצבא האוקראיני. יחד עם זאת, אותה החברה של מאסק לא החרימה אתרים רוסיים, כפי שעשו רבים אחרים וזאת למרות שהתבקשו לעשות זאת. כמו כן, לאחרונה מאסק גם התערב בכל הקשור לחרם של ארה"ב על איראן וטען שיבקש ששירותי סטארלינק יהיו זמינים גם במדינה זו. 
כזכור, הנשיא פוטין הכריז בימים האחרונים על סיפוח השטחים שרוסיה כבשה באופן רשמי, לאחר קיום "משאל עם" שכביכול תמך בכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה