השוק

רשות ני"ע האמריקאית קנסה בסכום ענק 11 בנקים גדולים

הבנקים הגדולים בעולם נקנסו על ידי הרשות לני"ע האמריקאית (ה-SEC) בסכום ענק של 1.8 מיליארד דולר בשל שימוש באפליקציות מסרים מיידיים שאינם מאושרים על ידה; מדובר בקנסות חריגים בגובהם בטח בהתחשב בעובדה שלא נגרמו נזקים לאיש
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום pixabay)
רשות ניירות ערך האמריקאית, ה-SEC קנסה 11 בנקים מהגדולים בעולם בסכום ענק של 1.8 מיליארד דולר. הקנס הוטל על הבנקים לאחר שעובדים שלהם השתמשו במערכות מסרים מיידיים לא מאושרות להעברת הוראות ללקוחות ובכך הפרו ברגל גסה את ההוראות המחמירות לתיעוד שיחות עם לקוחות.
במערכת הבנקאית האמריקאית זועמים, לפחות על פי הדיווחים בכלי התקשורת הבינלאומיים, מאחר והמדיניות הרשמית בהם אוסרת על שימוש באפליקציות "רגילות" ולמעשה לא נגרם נזק לאיש, לא הייתה הונאה וכן הלאה ולכן מדובר בהפרה קטנה של ההוראות שלא מצדיקה, לשיטתם, קנסות מהסוג הזה.

באופן עקרוני הרשות לניירות ערך בארה"ב דורשת מהמערכת הבנקאית לתעד כל שיחה עם לקוח ולהשתמש במערכות שעושות את זה ברמת ביטחון ותיעוד גבוהה. ביקרות ל הרשות בבנקים גילה עשרות אלפי תכתובות עם לקוחות באמצעות מערכות המסרים המיידים של אפל או ווטסאפ וכן הלאה כשאף בכירים בבנקים האלה תועדו מקבלים הוראות מלקוחות באמצעות המערכות האלה ולא המערכות המאושרות.
בכל התקשורת הכלכליים הבינלאומים מצטטים בכירים ב-SEC שהיו מזועזעים מההקפים הגבוהים של השימוש ב-imassege של אפל וווטסאפ, עד כדי שנראה בעיניהם שעובדים הבנקים מצפצפים על ההוראות הקשיחות של הרשות.
הבנקים כבר ניהלו מגעים עם ה-SEC להסדרת הפרשה באמצעות תשלום קנסות מקסימליים של 200 מיליון דולר לבנק, הם ביצעו הפרשות מתאימות ודיווחו בהתאם לבעלי המניות שלהם אבל ה-SEC החליט שלא להסתפק בסכומים האלה והחליט להטיל קנסות גדולים הרבה יותר מההערכות של עורכי הדין של הבנקים בעיקר כדי להרתיע אותם מלזלזל בהוראות שנועדו לשמור על הלקוחות.
הבנקים שנקנסו הם: JP מורגן, דויטשה בנק, ברקליס, סיטי בנק, קרדיט סוויס, גודלמן זאקס, UBS, בנק אוף אמריקה, ג'פריז, קאנטור ונומורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה