השוק

חברת OPC מקימה תחנת כוח ב-3 מיליארד דולר

תחנת הכוח תוקם בארה"ב על ידי חברת הבת CPV בהשקעה מוערכת של 3 עד 4 מיליארד דולר; תחנת הכוח תוקם במערב ורג'יניה ותייצר אלפי מקומות עבודה בתקופת ההקמה
ניצן כהן | 
גיורא אלמוגי מנכ"ל או פי סי אנרגיה (צילום באדיבות החברה, shutterstock)
או.פי.סי מקמימה תחנת כוח ענקית במערב וג'יניה, ארה"ב בהשקעה של 3 עד 4 מיליארד דולר. השקעה תתבצע באמצעות חברת הבת, CPV, והיא תופעל בגז טבעי נטול פליטות גזי חממה בהספק של כ-1.8 ג'יגה וואט.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי: "חברת CPV מאיצה את פעילותה בשוק האמריקאי, תוך שהיא נהנית מהרוח הגבית שמעניקה לה החקיקה החדשה בארה"ב (IRA), ובמיוחד התשלום הישיר עבור תפיסת פחמן והטמנתו המאפשר להקים באופן כלכלי תחנות כוח מונעות בגז טבעי ולשלב בהן טכנולוגיות חדישות ללכידת פחמן.

"בכך, יתאפשר ייצור חשמל יעיל ונקי לאורך כל השנה ובכל שעות היממה ללא פליטות גזי חממה. טכנולוגיה של תפיסת פחמן מדגישה את החיוניות של הגז הטבעי כאנרגיית המעבר בעשרות השנים הקרובות.       
"אנו מדווחים היום על צעד משמעותי נוסף בדרך למימוש האסטרטגיה של OPC כחברת Energy Transition מובילה בארה"ב. ההצהרה המשותפת עם יושב ראש ועדת האנרגיה בסנאט, הסנאטור ג'ו מנצ'ין, ונציג מושל מדינת מערב וירג'יניה, מצביעה על המהפכה המתחוללת באזורים נרחבים בארצות הברית. מדינת מערב וירג'יניה מבוססת על כלכלת הפחם ומייצרת כ-90% מהחשמל המקומי באמצעות פחם.
"הקמת תחנת הענק בהשקעה כספית הנאמדת בלמעלה מ-3 מיליארד דולר, תיצור אלפי מקומות עבודה במהלך תקופת ההקמה ותוסיף עוד מאות מקומות עבודה קבועים בתעשיית ההמשך הכוללת את הטמנת הפחמן. מדינות נוספות ברחבי ארה"ב נוקטות במדיניות דומה, והחברה רואה בכך הזדמנות אסטרטגית לצמיחה בשוק האמריקאי תוך מינוף היתרונות והניסיון של CPV".
החקיקה החדשה בארה"ב נותנת רוח גבית למהפכת אנרגיה במערב וירג'יניה וסוללת את הדרך להמשך שימוש בגז טבעי לעשרות שנים, בזכות פיתוח והקמה של תחנות כח מונעות בגז טבעי נטולות פליטות פחמן, תוך יצירה של אלפי מקומות עבודה. לשם המחשה, בכל הנוגע להפחתת פליטות פחמן, תחנת כח בסדר גודל זה שקולה לכ-8 ג'יגה וואט של אנרגיה מתחדשת.
החברה מעריכה, כי עלות של תחנה בסדר גודל זה נאמדת בכ-3-4 מיליארד דולר, ופיתוחה, הכפופה להשלמת הליכים – לרבות סביבתיים, טכנולוגיים, הליכי פיתוח קרקע, מימון, רישוי ועוד – עשויה להבשיל במהלך השנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה