השוק

כמעט סופית: החברה הישראלית תירכש על ידי ענקית הגיימינג

החברה שביקשה לרכוש את ענקית הגיימינג יוניטי, אך התנתה את העסקה בביטול רכישת חברת המשחקים הישראלית איירון סורס, הודיעה כי היא נסוגה מהצעתה ולא מתכוונת לנסות פעם נוספת

יאיר מור | 
הנהלת איירונסורס (צילום אדם פרימר)
החברה הישראלית IronSource יכולה לנשום לרווחה: העסקה שאיימה על רכישת הענק שלה בוטלה. אמש (שני) הודיעה ענקית כלי ניתוח האפליקציות AppLovin כי היא מושכת את הצעתה לרכישת Unity, ללא כל כוונה להגיש הצעה משופרת כדי לפתות את החברה להיענות לה.
כזכור, אפלאבין הגישה בתחילת החודש שעבר הצעה לרכישת יוניטי, מפתחת אחד משני מנועי משחקי התלת-ממד הפופולאריים בעולם, תמורת 17.5 מיליארד דולר. הצעת הרכישה לוותה בתנאי: על יוניטי לבטל את רכישת איירון סורס, המתחרה באפלאבין בתחום מנגנוני הפרסום, הניתוח ויצירת מודלים להכנסות ממשחקים. יוניטי חתמה על רכישת איירון סורס פחות מחודש קודם לכן, תמורת שווי של 4.4 מיליארד דולר.
באופן אירוני, המשקיעים דווקא נראו כאילו הם בעד ההצעה המאוחרת יותר: ההכרזה על עסקת הרכישה הראשונה הובילה לירידה חדה במניית יוניטי לעומת זינוק במניית איירון סורס, שנמצאת בירידה בשנה האחרונה, בעוד ההצעה המאוחרת יותר הובילה לעלייה גם במניית הרוכשת וגם במניית הנרכשת. עם זאת, בהנהלת יוניטי הבהירו עד מהרה כי הם מחויבים לבצע את העסקה שאליה כבר התחייבו, וביקשו מבעלי המניות להצביע בעדה.
כעת, נראה כי אפלאבין החליטה לוותר על המאבק, ולא לגרום למאבקים מרים בין הנהלת יוניטי ומחזיקי המניות שלה. "לאחר שיקול זהיר, אפלאבין הגיעה למסקנה כי דרכה כמובילת השוק העצמאית עדיפה עבור מחזיקי המניות שלה ומחזיקי מניות אחרות", מסרה החברה, והוסיפה כי היא "תמשיך קדימה מתוך כוונה להמשיך לצבור נתח שוק ולהגדיל את הפלטפורמה שלה".
המייסד המשותף והמנכ"ל, אדם פוֹרוּגי, אמר כי "אנו עדיין נרגשים מפוטנציאל הצמיחה ארוך-הטווח לשווקי הליבה שלנו ולאפלאבין. הצוות המנוסה והמסור שלנו ימשיך להתמקד במה שאנו יכולים לשלוט בו, כולל שיפורים מתמשכים למוצרים ולטכנולוגיה שלנו והתרחבות לשווקים אחרים בעלי צמיחה גבוהה".
כתוצאה מההודעה זינקה מניית איירון סורס במסחר המאוחר בחמישה ורבע אחוזים; יוניטי ירדה באחוז – מה שלא אמור להפריע לה יותר מדי, שכן את יום המסחר היא סיימה בזינוק של 2.45%, כך שגם לאחר הירידה המאוחרת היא עדיין בעלייה של כ-1.4%; אפלאבין זינקה גם היא, כאשר בחיבור העליות שלה בשעות המסחר הרגיל והמאוחר היא עלתה אתמול בכ-6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה