השוק

הפניקס מתרחבת: זו עסקת ענק שביצעה ב-120 מיליון שקל

הפניקס מביעה תמיכה בגמא ניהול וסליקה וניצלה את מלוא זכויותיה בהנפקת הזכויות בהיקף של כ-120 מיליון שקל. על פי ההצעה כל בעל מניות המחזיק 21 מניות קיימות של גמא, זכאי לזכות לרכישת 5 מניות נוספות, במחיר מימוש של 9.16 שקלים למניה
מערכת ice |  1
הפניקס (צילום Magma Images)
הפניקס מביעה תמיכה בגמא ניהול וסליקה וניצלה את מלוא זכויותיה בהנפקת הזכויות בהיקף של כ-120 מיליון שקל. על פי ההצעה כל בעל מניות המחזיק 21 מניות קיימות של גמא, זכאי לזכות לרכישת 5 מניות נוספות, במחיר מימוש של 9.16 שקלים למניה.
חברת גמא ניהול וסליקה, מקבוצת הפניקס (60%), פרסמה היום (שלישי) את תוצאות הצעת מדף להנפקת זכויות בהיקף של כ-120 מיליון שקל. על פי התוצאות, מתוך 13,107,120 מניות רגילות של החברה שהוצעו בדרך של זכויות, כך שכל בעל מניות המחזיק 21 מניות קיימות של גמא, זכאי לזכות לרכישת 5 מניות נוספות, במחיר מימוש של 9.16 שקלים למניה, נרכשו 13,045,759 מניות המהוות כ-99.5% מסך המניות שהוצעו.  על פי התוצאות, בעלת השליטה קבוצת הפניקס נצלה את מלוא הזכויות שלה. 
גמא מקבוצת הפניקס מזהה הזדמנות גדולה בשוק האשראי, נוכח השינויים בו. לגמא היצע רחב וייחודי של מוצרים, החברה בנתה ובונה את היכולות שלה בשוק האשראי המהוות יתרון תחרותי, וכעת הן מתחילות להתממש. לחברה אסטרטגיית צמיחה באשראי והיא ממשיכה לממש אותה באופן עקבי. לאחר שביצעה בחודשים האחרונים מספר מהלכים לרבות השקעה בתשתית מיחשובית וניהולית וגיוס חוב בשוק ההון בסך 800 מיליון ₪, פנתה גמא גם לגייס הון, כשהדרך הטובה והמהירה ביותר מבחינתה היא גיוס הון בדרך של זכויות, מהלך שזכה כאמור לגיבוי מלא של קבוצת הפניקס, בעלת השליטה.  
החברה מאמינה שמהלך זה יחד עם המשך בניית תשתיות החברה, צמיחת החברה ובניית שדרת ניהול מקצועית וחזקה יעמיק באופן ברור את יתרונותיה של גמא בשוק האשראי החוץ בנקאי ויאפשר לה לצמוח באופן משמעותי. גמא נהנית מצמיחה עקבית בתוצאותיה הכספיות, המשקפות מיקוד וגידול מהיר בתיק האשראי (גם בתיק האשראי לעסקים, שאינו מפעילות כרטיסי אשראי) בדגש על פעילויות המימון המתאפיינות ברווחיות גבוהה, כל זאת בסיוע המערכות הטכנולוגיות המתקדמות שלה, תחת מדיניות ניהול סיכונים אחראית וקפדנית של סיכוני אשראי וסיכוני ציות. 
ברבעון הראשון של 2022, היוו פעילויות המימון של החברה, לראשונה, יותר ממחצית מסך הרווח המגזרי של החברה, והגידול בתיק האשראי (שאינו מפעילות כרטיסי אשראי) הגיע לכ-63% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל ב-31.3.2022. התחום הצומח של מימון כנגד נדל"ן מהווה 
כיום את הנתח הגבוה ביותר בהרכב תיק האשראי של גמא, ורשם ברבעון הראשון של 2022 גידול של 111% ברווח המגזרי בהשוואה לרבעון המקביל, זאת במקביל גם לגידול במרווחים בשוק האשראי.  הרווח הנקי של גמא ברבעון הראשון של 2022 הסתכם ב-11 מיליון שקל, גידול של 15% בהשוואה לרבעון המקביל. במהלך הרבעון הראשון של 2022 חילקה החברה דיבידנד בסך 12.6 מיליון שקל - 30% מהרווח הנקי בשנת 2021 (בנטרול הוצאות הנפקה).
 
החברה מציגה תשואה ממוצעת על ההון (בשנים 2018-2021) של 25.5%. גמא פועלת בתחום סליקת כרטיסי אשראי, המהווה בסיס יציב וצומח לכלל הפעילויות הנוספות שלה ומאפשר לחברה נגישות שוטפת ליותר מ-12 אלף בתי עסק. במקביל, גמא ממשיכה להרחיב בהצלחה ובהתמדה את מגוון פתרונות המימון והשירותים הפיננסיים שהיא מעמידה לעסקים וממקסמת את היתרון התחרותי שלה.
גמא ניהול וסליקה הינה חברת צמיחה מקבוצת הפניקס הפועלת מזה למעלה מ-23 שנים במתן פתרונות מימון ושירותים פיננסים לעסקים (One-Stop-Shop) בפריסה ארצית. החברה מעניקה שירותים פיננסיים ליותר מ-12,000 בתי עסק בישראל, במסגרת שלושה מגזרי פעילות – מאגד סליקה וניכיון שוברי כרטיסי חיוב; מימון כנגד ממסרים דחויים (ניכיון שיקים); ומימון כנגד נכסי נדל"ן. בנוסף, החברה פועלת בתחומי ההלוואות לעסקים, פקטורינג ומימון ציוד, וערבויות פיננסיות.    
בתחום כרטיסי אשראי, ניכיון וסליקת שוברי אשראי פועלת החברה כמאגד-סליקה, ומרכזת חיובים וזיכויים של עסקאות בכרטיסי חיוב עבור מספר רב של בתי עסק, כאשר עמלת הסליקה שמשלם בית העסק נקבעת בין בית העסק לחברה. בתחום ניכיון שיקים מעמידה החברה מימון לבתי עסק או לנותני שירותי אשראי, כנגד הסבתם או מסירתם של ממסרים דחויים שמשכו צדדים שלישיים. בתחום פעילות מימון כנגד נדל"ן החברה מעמידה ללקוחות הלוואות שכנגדן ניתן שעבוד, לרוב בדרגה ראשונה, של נכסים, מקרקעין ונדל"ן.
גמא מציגה לאורך שלוש השנים האחרונות גידול שנתי ממוצע במחזור העסקאות של 10.2% וזה הסתכם בשנת 2021 ב-34.6 מיליארד ש"ח. לאחר כ-22 שנות פעילות נרשמה החברה ביוני 2021 למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפניקס חברה שעושקת את עובדיה
    מנחם 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעסיקים עובדים כמעט בתנאי עבדות בשכר הכי נמוך בענף מחזיקים אותם בתנאים שכר גזלניים ללא כל יחס אנושי ככל שאתה יותר פוגע בעובד ככה מקדמים אותך ...
    סגור