השוק

ניר ברנמילר לקראת ההשקה הגדולה באיטליה: התחום חבוט בישראל

ברנמילר נמצאת חודש לפני סיום העבודות באחת מתחנות הכוח הגדולות באיטליה שאז יבוא לידי ביטוי המפגש הגדול בין הטכנולוגיה לעולם המעש; המבחן הזה, הראשון מסוגו בעולם, אמור לפתוח לחברה שוק של מיליארדים; אז למה המניה צוללת?
ניצן כהן | 
ניר ברנמילר (צילום Brenmiller Energy)
ברנמילר נמצאת חודש לפני סיום העבודות על התחנת הכוח הגדולה בפירנצה שבאיטליה ולמעשה בעוד חודש ייבחן המפגש בין הטכנולוגיה של החברה לעולם האמיתי וכולם אופטימיים. הטכנולוגיה של ברנמילר תשמש לאספקת חשמל שוטפת ומלאה לפירנצה.
למרות הנקודה אליה צועדת החברה בביטחה הרי הסיפור של המניה מוזר מעט. המניה ירדה מתחילת השנה ביותר מ-40% ונראה שהמניה איבדה קשר עם החברה. כלומר, החברה נמצאת רגע לפני הפריצה הגדולה והמניה מאבדת גובה - סיפור מוזר.
ברנמילר השלימה לא מכבר את הרישום הכפול בנאסד"ק מה שאמור לייצר למניה חשיפה טובה יותר למשקיעים ולספק לה את המגוון הרחב של משקיעים שהיא צריכה. בראיון עם ניר ברנמילר משנה למנכ"ל החברה (ובנו של המייסד) הוא אומר שהתחום חבוט וחבול בישראל ולכן היה צורך לצאת לרישום כפול ולפתוח לחברה אופציות נוספות. "הרישום הכפול הושלם בהצלחה והחברה היום היא דואלית - נסחרת בשתי בורסות".
-מה למעשה אתם מחפשים בנאסד"ק? לא עדיף היה להתמקד במספר מצומצם של משקיעים בישראל?
"הנאסד"ק היא פלטפורמה ולא המטרה. להירשם למסחר בנאסד"ק היה אמצעי להיחשף למשקיעים נוספים, להגדיל את הסחירות ולגייס כסף במועד הנכון כשנצטרך. אני חושב שתחום הקלינטק בישראל חבוט וחבול ומשקיעים מתקשים להבדיל בין החברות השונות. איזו חברה נמצאת באיזה שלב. מי נמצא בשלב מוקדם מידי וכן הלאה.
"למעשה המשקיעים שמים את כולם באותה קופסה. אין בישראל אנליזה והבנה מלאה של תחום הקלינטק שכן קיים שם, בארה"ב. אני לא אומר שלא נותנים לי את מה שאני שווה אלא ששם - כשענני הסעה הפיננסיים יתנקו - נוכל להביא לידי ביטוי את ההצלחות העסקיות והטכנולגיות בצורה טובה יותר למגוון משקיעים רחב ומקצועי של משקיעים".
בוא נדבר רגע על המצב שלכם? אתם נמצאים חודש לפני ההשקה הגדולה באיטליה שאמורה להיות פריצת הדרך שלכם.
"אנחנו נצאים כרגע אחרי פיילוטים חשובים בניו יורק וברזיל ואנחנו מסיימים את הבניה של הפרויקט עם חברת החשמל האיטלקית בפירנצה. בתחום התעשיה והמסחר הטכנולוגיה הגיעה לשלב המיסחור שזו אבן דרך שלא זכתה להכרה מספקת בשוק.
"פיליפ מוריס בחרה בנו - בטכנולוגיה שלנו - להפחתת פליטות המזהמים בתהליך הייצור ולספק חום ירוק למפעלי הייצור שלו. המפעל הראשון של פיליפ מוריס שנבחר ולשם הם הזמינו את המערכת שלנו ממוקם ברומניה. ההזמנה שקיבלנו מהמפעל הזה עומדת על 9 מיליון דולר. הפרויקט הזה נמצא היום כבר בביצוע ויסתיים עד לסוף 2023. זה פרויקט מורכב, אנחנו בונים שם תחנת כוח קטנה. זה לא מוצר מדף".
-העסקה עם פיליפ מוריס, אמורה לשפר את התודעה שהמוצר שלכם עובד ומסחרי.
"לעסקה עם פיליפ מוריב באמת הייתה חשיפה גדולה ומאז קיבלנו הרבה פניות מהרבה גופים גדולים. זו עסקה שחשובה לנו לא רק במונחים הכספיים אלא גם בחשיפה שלנו לחברות ענק".
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, עצוב להגיד, אבל עושה לכם טוב לעסקים.
"חכה רגע, לפני המלחמה יש את האתגר לעמוד בתוכניות ה-ESG של החברות הגדולות. בעיקרון המטרה הגדולה היא לנתק את התלות בגז הטבעי. כמובן שהמלחמה האיצה את התהליכים כי הרוסים פשוט סגרו את ברזי הגז לאירופה אז כאן אנחנו נכנסים. אנחנו מאפשרים לחברות התעשיה הגדולות להחליף את הגז באופן שניתן יהיה לייצר אנרגיה מספקת - אנחנו עושים את זה. הפעילות שלנו מתרכזת בפרק הזמן הזה באירופה בגלל הצורך שנוצר שם, כן בגלל הסיפור עם רוסיה".
- ישראל לא בלופ הזה?
"לא מדויק. דיווחנו לאחרונה על תהליך מול בית חולים וולפסון. אנחנו מתחילים למעשה תהליך דומה בבית החולים שהמטרה שלו: לספק חום ירוק במקום לשרוף דיזל מזהם ויקר".
-השוק הישראלי יכול לקלוט אותכם? יש בכלל שוק כאן?
"אל תטעה, בית חולים זה חתיכת צרכן חום. בית חולים באופן עקרוני הוא צרכן אנרגיה משמעותי וכשאנחנו מדברים על וולפסון, מה שאנחנו עושים שם, זה להעביר אותם למצב שבמקום לשרוף דלק מזהם בלב אזור מגורים משמעותי בישראל, נאפשר להם לצרוך חשמל בלילה ללא פליטות מזהמים ונספק את חום בזול יותר מבלי לזהם את הסביבה. ואני מזכיר לך אנחנו מדברים על אזור מגורים מרכזי בישראל".
-עברתם השנה בפעם הראשונה למכירות אמתיות.
"נכון, אנחנו בשנה הראשונה של שלב המכירות והערכנו שנמכור השנה בעד כ-20 מיליון דולר. אני מאמין שנעמוד בזה. כרגע אנחנו אופטימיים שנוכל לעמוד ביעדי המכירות של 20 מיליון דולר. ולהמשיך לצמוח בקצב דומה בשנה הבאה". 
-שזה אומר?
"אמרנו שנמכור 100 מיליון שקל עד סוף 2023, אני היום לא רואה סיבות לעדכן את התחזיות בטח לא למטה".
- בוא נדבר רגע על הפרויקט באיטליה. הוא אמור להיות נקודה משמעותית בחיים העסקיים שלכם.
"אנחנו נמצאים כרגע באירוע מאוד מהותי לחברה. אנחנו חודש לפני הפעלת הפרויקט בתחנת הכוח בפירנצה עבור חברת החשמל הגדולה באירופה Enel. ההפעלה צפויה להיוות באוגוסט הקרוב. זו למעשה תחנת הכוח הראשונה שלנו והיא תחנת ענק שמניעה את פירנצה. הפרויקט הזה הוא ראשון מסוגו בעולם".
-וזה אומר?
"זה אומר שאנחנו לוקחים תחנת כוח מהסוג הנפוץ ביותר בעולם והופכים אותה לתחנת כוח שמשלבת בין גז טבעי, יכולת אגירה וגמישות תפעולית מול ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים.
"המצב היום הוא שאותן תחנות עובדות גם עם אנרגיה מתחדשת אבל כל הזמן מפעילות את העבודה עם הגז הטבעי כך שבפועל עובדות שתי מערכות במקביל: האחת מייצרת חשמל מאנרגיה מתחדשת והשני מגז טבעי".
-ואיפה היא פוגשת את הטכנולוגיה שלכם?
"הטכנולוגיה שלנו יכולה להעלות אותם ולהוריד אותם תוך דקות מגורם ייצור סולארי (שמאוד נפוץ באירופה וישראל) לגורם ייצור אחר (גז טבעי, נ"כ). אנחנו למעשה מאפשרים להם להיות גליים. כלומר להיכנס ולצאת מגז טבעי בהתאם ליכולת הייצור של המתחדשת וזה אמור לייעל אותם משמעותית.
"אתה צריך להבין מה זה עושה בימים כאלה לחברות חשמל - זה פשוט מונע את עליית מחירי החשמל".
-תסביר.
"באירופה אתה כצרכן מימנת מערכת כפולה של מתחדשת ואת המערכת הדלקית כי היא לא נסגרת אף פעם ואז בשעה שאין רוח או אין חשמל סולארי זה יוצר בעיה. הפתרון כרגע הוא להפעיל בכל רגע נתון שתי מערכות ייצור חשמל ואז לא רק שהצרכן מממן את שתי המערכות האלה שפועלות במקביל, הוא גם לא הפסיק לזהם את הסביבה.
"למעשה, תחנת הכוח זורקת את עודפי החום כשהיא לא צריכה אותם. אנחנו מחזירים אותה לפעילות בקריאה מאוד קצרה של דקות מרגע הקריאה עד לאספקה כך שלמעשה בכל פעם מערכת אחת עובדת ואנחנו יכולים לעבור מערכות תוך כמה דקות מרגע הקריאה".
-אז אם ההשקה באוגוסט עוברת בשלום, איפה זה שם אתכם?
"זו אבן הדרך המשמעותית ביותר בכל הורטיקל של החברה בתחנת הכוח. בתחום החום לתעשייה אנחנו מתחרים ומסחריים. בתחנות הכוח ששם הפוטנציאל גדול, זו אבן דרך דרמטית - זה שוק של מיליארדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה