השוק

המיליארדר היהודי השלים את אחת העסקאות הגדולות בהיסטוריה

אורקל, החברה של היהודי השלישי בעושרו בעולם, לארי אליסון, הודיעה על השלמת עסקת הענק במסגרתה רכשה חברה לניהול התיקים רפואיים דיגיטליים
יאיר מור |  1
לארי אליסון (צילום מתוך פייסבוק, pexels, unsplash)
עכשיו זה רשמי: ענקית התוכנה אורקל של המיליארדר היהודי לארי אליסון הפכה לבעליה של חברת הבריאות הדיגיטלית Cerner, כך הודיעה החברה אתמול (שלישי). לפי ההודעה, חברת הנאמנים שמונתה לביצוע העברת המניות אישרה כי נכון לחצות שבין שני לשלישי לפי שעון החוף המזרחי של ארה"ב, 69.2% מהמניות כבר הועברו לרשותה, מה שהופך את אורקל לבעלת השליטה בסרנר. היום (רביעי) תושלם העסקה, ומחר (חמישי) בשעה 23:00 לפי שעון ישראל יחשוף אליסון בשיחת וידאו את תוכניותיו לשילוב שירותי החברה עם שירותי הענן של אורקל.
רכישת סרנר, שתמורתה שילמה אורקל 28.3 מיליארד דולר, היא עסקת הרכישה השביעית בגובהה בהיסטוריה של עולם ההייטק. היא הוכרזה בסוף השנה שעברה, כאשר אורקל חיפשה תחום חדש שיאפשר לה להמשיך לצמוח, כאשר היא צפויה לנסות לשווק לבתי חולים וגופים אחרים העוסקים בשירותי רפואה את שירותי הענן שלה באמצעות שילוב שלהם כתשתית לשירותי ניהול התיקים הרפואיים הדיגיטליים שהציעה סרנר.
למרות הפוטנציאל של הרכישה לשמש כזרז למכירות של שירותי הענן של אורקל, מניית החברה ירדה בכל פעם שיצאה הודעה הקשורה לרכישה: ביום ההודעה על הרכישה בדצמבר היא ירדה ב-4%, ביום ההודעה על אישור רגולטורי להשלמת העסקה בחודש שעבר היא ירדה ב-0.4% והיום, לאחר ההודעה על ההשלמה, היא פתחה את המסחר במחיר נמוך בלמעלה מאחוז לעומת מחיר הסגירה אתמול.
אליסון נמצא במקום השמיני ברשימת עשירי העולם של פורבס, והוא היהודי השלישי ברשימה, אחרי שני מייסדי גוגל, לארי פייג' (מקום 6) וסרגיי ברין (מקום 7).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לארי אליסון
    מעריץ 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מאמן אתלטיקו מדריד
    סגור