השוק

נינטנדו בפאניקה – אז למה המניה זינקה?

"החברה שמריו בנה" לא מצליחה לייצר מספיק קונסולות, וסובלת מכך קשות. איך בכל זאת היא גרמה למשקיעים להירגע ואפילו להתלהב קצת, ולו לזמן קצר?
יאיר מור | 
נינטנדו (צילום יחסי ציבור)
ענקית המשחקים היפנית נינטנדו פרסמה הלילה את הדו"ח לסיכום שנת הכספים 2022 שלה, שהסתיימה ב-31 במרץ, ונראה שלבכירים בה לא צריך להיות יותר מדי מצב רוב לשחק.
החברה רשמה בשנה החולפת הכנסות בגובה 1.695 טריליון ין – ירידה של 3.6% לעומת שנה קודם לכן; רווח תפעולי בגובה 592.7 מיליארד ין – ירידה של 7.5%; רווח נקי בסך 477.6 מיליארד ין – ירידה של 0.6%; ורווח למניה בגובה 4,047 ין.
הנתון המדאיג ביותר בדו"ח היה מכירות הלהיט הנוכחי של החברה, קונסולת ה-Switch: בשנה החולפת מכרה החברה 23.06 מיליון יחידות של הקונסולה – צניחה של 20% לעומת שנה קודם לכן, והרבה פחות מהתחזיות המקוריות של החברה מלפני שנה, לפיהן ציפתה למכור בשנת הכספים הזו 25.5 מיליון יחידות (תחזית שהחברה טרחה להנמיך במהלך החודשים האחרונים לא פעם אחת, אלא פעמיים).
הסיבה, כמובן, אינה חוסר ביקוש, אלא משבר השבבים העולמי שמקשה על החברה לייצר מכשירים. מכירות המשחקים לקונסולות דווקא עלו השנה, ובתחילת השנה היא רשמה ציון דרך היסטורי ועקפה את קונסולת ה"ווי" במספר היחידות שנמכרו. נכון לדו"ח העדכני, נמכרו 107.65 מיליון יחידות, לעומת 102 מיליון יחידות Wii. עם זאת, היא עדיין נמצאת במקום השלישי בלבד בהיסטוריה של נינטנדו, מאחורי גיים בוי, שמכר 119 מיליון יחידות, ו-DS שמכרה 154 מיליון יחידות. נציין כי אפילו האחרונה אינה מחזיקה בתואר הקונסולה הנמכרת בהיסטוריה – התואר הזה שייך לפלייסטיישן 2, שמכרה כמיליון יחידות יותר מה-DS – כלומר לפחות 155 מיליון.
ולמקרה שמישהוא חשב שמשבר השבבים עומד להיפתר – נינטנדו בבירור לא מאמינה בכך, שכן היא הורידה באופן דרמטי את התחזיות שלה לשנת הכספים הקרובה, והעריכה שהכנסותיה יירדו ב-5.6% ל-1.6 טריליון ין, הרווח התפעולי יצנח ב-15.6% ל-500 מיליארד ין והרווח הנקי יצלול ב-28.8% ל-340 מיליארד ין, כאשר מכירות הסוויץ' צפויות להגיע רק ל-21 מיליון יחידות.
למרות המצב הקשה, החברה הצליחה לגרום למניה שלה לזנק בשלושה ורבע אחוז בבורסת טוקיו, זאת לאחר שהודיעה על מהלך של פיצול מניות. עם זאת, מומחים מעריכים כי השפעת ההודעה תהיה קצרת-מועד, ואחריה תצנח המניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה