השוק

נינטנדו עושה היסטוריה: שברה את השיא של עצמה

ענקית הבידור היפנית ניפצה את שיא מכירת הקונסולות הקודם שלה, ועל הדרך גם את שיא מכירות המשחקים, בזכות פוקימון ומריו
יאיר מור | 
נינטנדו (צילום יחסי ציבור)
סוויץ', הקונסולה ההיברידית של נינטנדו, הפכה בסוף 2021 לקונסולה הביתית הנמכרת ביותר בהיסטוריה של ענקית הבידור היפנית, כך לפי דו"ח הרבעון השלישי (נינטנדו סופרת שנת כספים מאפריל עד מרץ) שפרסמה החברה אתמול (חמישי).
לפי נתוני החברה, בחודשים אוקטובר עד דצמבר נמכרו ברחבי העולם 10.67 מיליון יחידות של קונסולת הסוויץ', כאשר רובן הן מהדגם החדש בעל מסך ה-OLED שהושק לקראת סוף השנה. הנתון הזה העלה את סך המכירות של הקונסולה מאז השקתה ב-2017 ל-103.54 מיליון. בכך היא שברה את השיא הקודם של נינטנדו – קונסולת ה-Wii, שמכרה במשך השנים 101.63 מיליון יחידות. עם זאת, סוויץ' עדיין רחוקה מלהיות הקונסולה הנמכרת בהיסטוריה – התואר הזה שייך עדיין לפלייסטיישן 4, שמכרה נכון ליולי האחרון 115 מיליון יחידות, וסביר להניח שהתקרבה מאז ל-120 מיליון (ואולי אף עברה את הרף הזה), בעקבות המחסור העולמי ביורשת שלה, פלייסטיישן 5.
נינטנדו ציינה כי מכירות הקונסולה ירדו ב-8% לעומת הרבעון המקביל ב-2020, והיא נאלצה להנמיך את תחזית המכירות השנתית של המכשיר מ-24 מיליון ל-23 מיליון.
בתשעת החודשים הראשונים של שנת הכספים 2021 ירדו מכירות נינטנדו ב-6% ל-11.52 מיליארד דולר, אך מכירות המשחקים היו הגבוהות בתולדות החברה, כאשר שני משחקי הפוקימון החדשים, "Brilliant Diamond" ו"Shining Pearl", מכרו כ-14 מיליון יחידות מאפריל עד דצמבר, ושני משחקי מריו הנוכחיים, "Mario Kart 8 Deluxe" ו"Mario Party Superstar" מכרו 13.4 מיליון יחידות באותה תקופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה