השוק

מנכל"ית בנק לאומי לשעבר יורה: "פפר גדול מבנק איגוד"

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, מגבה את החלטת המנכ"ל הנוכחי, חנן פרידמן, בסגירת אפליקציית PAY, מאמינה בעתידו של פפר למרות מספר הלקוחות הנמוך, ועוקצת את הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע
מערכת ice |  11
רקפת רוסק עמינח (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
החלום של מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, רקפת רוסק עמינח, מתחיל לדעוך כאשר המנכ"ל הנוכחי, חנן פרידמן, סגר רק לאחרונה את אפליקציית התשלומים פפר פיי, שהייתה חלק מפרויקט הענק של המנכ"לית לשעבר בעולם הדיגיטל של בנק לאומי.
לדברי רוסק-עמינח, בריאיון באתר כלכליסט, בכל פעם שהוזכר ביומן שלה "פפר" - הסניף הדיגיטלי של בנק לאומי, "אלה הימים שהעיפו אותי". אולם לדבריה, היא מבינה שהתהליך בבנקאות הוא עדיין מאוד איטי ומורכב: "אסור לשכוח שבנק לאומי הוא ספינה ענקית, הוא חוגג בימים אלה 120 שנה, ולקחת את הנתונים האלה ולעשות לו מהפך תרבותי וטכנולוגי, זה תהליך שלוקח שנים עד שרואים אותו ומבינים אותו".

בנק פפר הושק בתקופתה של רוסק-עמינח, שכיהנה כמנכ"לית בנק לאומי בשנים 2012 עד 2019. המנכל"ית לשעבר מסכמת את כהונתה והפיכת הבנק לדיגיטלי: "התחלתי מ-14 אלף עובדים וכשפרשתי היו רק 9,000. מ-300 סניפים בהתחלה גמרנו בפחות סניפים מאשר במזרחי-טפחות ודיסקונט וגם השווי הוכפל פי שלושה", אמרה בריאיון.
לדברי רוסק-עמינח, היא אופטימית להצלחת פפר, למרות שבנק לאומי השקיע כמעט חצי מיליארד שקל והלקוחות עדיין לא באים בהמוניהם (פחות מ-500 אלף): "זה בדיוק מה שחשבתי שיהיה", אמרה מנכל"ית לאומי לשעבר, "פפר גדול יותר היום מבנק אגוד בכמות הלקוחות". על כך שבפפר לוקחים גם לקוחות מבנק לאומי עצמו, אומרת רוסק-עמינח: "נכון שזה עושה קניבליזציה בתוך לאומי, אבל ראינו שבסוף זה היה בהתאם לנתח השוק של הבנק ולא יותר".
על סגירת פיי (pay) של לאומי, ויציאת הבנק מהענף של אפליקציות התשלומים, אמרה רוסק-עמינח: "בכל הקשור לאפליקציות תשלומים כמו פפר פיי או האחרות, זה מוצר חמוד ללא מודל עסקי שעולה לבנקים הרבה כסף. יש גבול לכמה אפשר לשלם על תדמית", ולמעשה מגבה את החלטתו של המנכ"ל הנוכחי, חנן פרידמן, בסגירת הפלטפורמה.
ואי אפשר בלי התייחסות לבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע שיביא ככל הנראה למפץ בעולם הבנקאות: "בנקים דיגיטליים מבוססים על מסה מאוד גדולה של לקוחות כדי להתחיל להרוויח, ולכן זו לא החלטה טריוויאלית להקים בנק דיגיטלי בישראל".
 
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בל"ל הבנק הגרוע במערכת
    אאג 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אכן הקטנת את מספר הסניפים פקידים טיפשים ועצלנים חסרי כל מוטיבציות שירות.עדיף בנק דיגיטלי עם עובדים מקצועיים מאשר בנק לאומי עם אסופת מטומטמים
    סגור
  • 6.
    פפר הוא כאילו בנק המנוהל ע"י ילדים
    ארינ 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרות דפוק
    סגור
  • 5.
    בנק לאומי בנק מושחת
    גלעד 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק גונבים עמלות כל יום כל היום ומצמצמים את הפעילות אין עובדים אין סניפים עכשיו גם אין אפליקצייה מחכה כבר לסיים את ההלוואה אצלכם ולברוח מהבנק העלוב הזה
    סגור
  • 4.
    למה הם לא בכלא?
    חמי 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבירות מס חמורות של בנק לאומי בארה"ב והלקוחות משלמים עבור הפשעים של הבנק
    סגור
  • 3.
    מנכ"לית לשעבר !!
    אחד מהעם 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כדאי לרקפת רוסק- עמינח פשוט לסתום את הפה ולא להביע דעות על בנקים אחרים - היא היתה אחת מהמנכ"לים/ות הגרועות ביותר בענף !!!
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    פפר אולי גדול מאיגוד אבל בנק זוועה
    מיכל 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ברגע שצריך שירות מגלים את חוסר המקצועיות של בנק פפר. החל מזה שלוקח 3 שבועות להנפיק כרטיס במקום כרטיס שנגנב וכלה בזה שבקשות פשוטות עונים כן ואז הם לא מבצעים! אין אפשרות לפתוח פקמים שונים במקבלים ולתת להם הגדרה כמו בבנקים אחרים. שומר כספו ירחק!!!
    סגור
  • בנק פפר הבנק הכי טוב שקיים
    עידן 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל שאין עמלות ואין שפה מוזרה של בנקאי ואפשר לעשות את כל הפעולות דרך המובייל ולא צריך להגיע לסניף בכלל
    סגור
  • צודק
    אחד העם 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמת שירות מתחת לכל ביקורת , הרבה טעויות בקיצור בדיחה של בנק
    סגור
  • ואיזה יותר ריווחי? (ל"ת)
    לקוח 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איזה יופי לדווח על רווחים ולעבור על החוק
    צחי 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מקבלים רשיון להיות בנק. יש חוק בישראל שצריך לענות לטלפון תוך כמה דקות… בפועל ממתינים חצי שעה, לאחר מכן עונה הפקיד שזה מוקד הודעות לוקח פרטים ולא חוזר. צמצום השירות יתפוצץ לכן מתי שהוא…
    סגור
  • בדיוק הסיבה שאתה צריך להיות במזרחי (ל"ת)
    ירדן 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור