השוק

Max מסכמת רבעון שלישי: גדלה בהכנסות אך נפלה ברווח הנקי

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-310 מיליון שקל, גידול של 9% מהרבעון השני והרווח הנקי עמד על 21 מיליון שקל, קיטון של 12%, בשל הירידה בפעילות בכרטיסי אשראי
שרון טל | 
רון פאינרו, מנכ"ל מקס (צילום בני גמזו לטובה)
חברת האשראי Max פרסמה היום (חמישי) את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020, מהן עולה כי ברבעון השלישי של שנת 2020, הכנסות החברה עמדו על כ- 310 מיליון שקל, קיטון של כ-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת בעיקר בשל הירידה בפעילות בכרטיסי האשראי בעקבות משבר הקורונה.
ההכנסות ברבעון השלישי עלו בכ-9% בהשוואה לרבעון השני של השנה, אשר הושפע מהסגר הראשון. סך ההוצאות ברבעון השלישי של שנת 2020 הסתכמו בכ- 281 מיליון שקל, קיטון של כ- 11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת בעיקר כתוצאה מירידה בהוצאות בגין הפסדי אשראי ובהוצאות תפעול, הנהלה וכלליות. הרווח הנקי ברבעון עמד על 21 מיליון שקל, בהשוואה ל- 27 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 עמדו על כ- 970 מיליון שקל והרווח הנקי המדווח עמד על כ-79 מיליון שקל. בנטרול אירועים חד-פעמיים, הכנסות החברה עמדו בתקופה זו על כ- 909 מיליון שקל, ירידה של כ- 9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והרווח הנקי עמד על כ- 32 מיליון שקל לעומת כ- 102 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
מחזור ההנפקה של החברה הסתכם ברבעון השלישי בכ-21.3 מיליארד שקל, קיטון של כ- 6.6%, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-58.7 מיליארד שקל, קיטון של כ- 9%. הקיטון נבע מירידה משמעותית במחזורי חו"ל עקב משבר הקורונה וסגירת השמיים החל מסוף חודש פברואר, וכן מתקופות הסגר וההגבלות השונות מאז אמצע חודש מרץ, אשר גרמו לירידה בצריכה הפרטית ובמחזורי ההנפקה המקומיים. למרות השלכות משבר הקורונה, החברה הצליחה להגדיל את מחזור ההנפקה החוץ-בנקאי בכ-6.7% ברבעון השלישי ובכ-3.6% בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020.
ההון העצמי של החברה הסתכם ביום 30 בספטמבר 2020 בכ-1.33 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.50 מיליארד שקל בסוף שנת 2019 וכ-1.49 מיליארד שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד. יחס ההון הכולל עמד על 13.4% ביום 30 בספטמבר 2020, בהשוואה ל-15.0% בסוף שנת 2019 ובסוף ספטמבר 2019. עיקר הקיטון בהון העצמי וביחסי הלימות ההון נבע מחלוקת דיבידנד בסך 250 מיליון שקל בפברואר 2020.
מנכ"ל Max, רון פאינרו, מסר: "ברבעון הנוכחי אנחנו רואים שהציבור הישראלי התרגל "לשגרת קורונה" ומתחיל לחזור לדפוסי צריכה מותאמים למצב. אנו רואים התאוששות יפה והמחזורים המקומיים מתחילים לחזור לרמה שהכרנו טרום המשבר. בתקופת הסגר השני ולהבדיל מהסגר הראשון, הירידה בהיקפי הפעילות הייתה מתונה בהרבה, כלומר, הציבור למד להתנהל עם ההגבלות שנכפו על כולנו. ניכר גידול בהוצאה על תחבורה ודלק, והמעבר לזום, אם לצורך למידה מרחוק ואם בשל המעבר לעבודה מהבית, הביא את הישראלים להגדיל משמעותית את ההוצאה על שירותי תקשורת; כמו כן, ניכרת הסטה מובהקת ומואצת לרכישות באון-ליין, במיוחד בתחום ההלבשה".
עוד אמר פאינרו: "ברבעון זה חלה עלייה בביקוש לאשראי צרכני ואשראי עסקי, בדגש על עסקים קטנים. בחודשים יולי-אוקטובר הכפלנו את היקף הממוצע החודשי של העמדות אשראי לציבור לעומת החודשים אפריל-יוני. בנוסף, המשכנו לפעול בקרן בערבות מדינה לטובת אשראי לעסקים קטנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה