השוק

מכה לבנק הפועלים: ייקנס בארה"ב בכ-870 מיליון דולר

הפועלים ייקנס בפרשת העלמות המס של הבנק מול רשויות המס בארצות הברית. מדובר בסכום גבוה בהרבה מזה ששילמו הלאומי ומזרחי-טפחות. לפי דרישת המפקחת על הבנקים חדווה בר, החליט דירקטוריון הבנק להקים ועדה שתבדוק את התהליכים במסגרת הפרשה
מערכת אייס | 
בנק פועלים (צילום מערכת אייס)
מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר, בדרך לסגור את פרשת חקירת העלמות המס של הבנק מול רשויות המס האמריקאיות. הבנק צפוי לחתום על כתב אישום נדחה עם משרד המשפטים האמריקאי, המתייחס לפעילות הבנק ועסקיו מול לקוחותיו האמריקאים. כתב אישום נדחה הוא הסדר שבו מודה הבנק במעשיו ונענש בקנס שנקבע מראש ומקבל אישור של בית משפט פדרלי.
הבוקר הודיע הבנק כי הוא על סף הותרה מאחור של פרשת הסיוע בהעלמות מס ללקוחות אמריקאים שלו, בתשלום קנסות בגובה 870 מיליון דולר, שהם כ-3 מיליארד שקל. מדובר בסכום גבוה בהרבה מזה ששילמו לאומי ומזרחי-טפחות, שכבר סיימו את הפרשה מבחינתם. כמו כן, הסכום האמור אינו מסכם את כל הפגיעה של הפועלים מהפרשה האמריקאית, וזאת משום שהוא נדרש לשלם הוצאות נוספות, לעורכי דין ויועצים אחרים, בהיקף גבוה. כפי הנראה, בהסתמך על נתונים שפורסמו בעבר, הבנק שילם סך מצטבר של כ-1.3 מיליארד שקל נוספים עבור מימון ההוצאות המשפטיות והוצאות אחרות.
בנק הפועלים הודיע כי הקנסות האמורים הינם "בהתאם לאינדיקציות שהתקבלו מהצוותים המטפלים בחקירה מטעם כל אחת מהרשויות האמריקאיות". בשל כך, הבנק יכלול בדוחותיו לרבעון הרביעי ב-2019, שיפורסמו בקרוב, הפרשה נוספת בגובה 259 מיליון דולר, כ-897 מיליון שקל, שתתווסף להפרשות של 611 מיליון דולר שהבנק כבר ביצע בדוחות קודמים. בנוסף, בנק הפועלים ישלם 30 מיליון דולר, כ-103 מיליון שקל, לממשל האמריקאי בגין חלקו בפרשת FIFA, על מנת להביא לסיום את החקירה נגדו. תשלום זה יופרש במלואו בדוחות הבנק לרבעון הרביעי.
עוד חושף בנק הפועלים כי לפי דרישת המפקחת על הבנקים חדווה בר, החליט דירקטוריון הבנק להקים ועדה בלתי תלויה, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס פרופ' יורם דנציגר, שתבדוק את התהליכים הניהוליים ותהליכי הבקרה שאפשרו את המעשים בפרשת המס האמריקאית בכללותה - ובהקשר זה תגבש לפי הצורך המלצות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה