השוק
מנכ"ל חברת הביטוח במתקפה חריגה: "אזרחי ישראל לא מקבלים שירות"
שרון רייך, מנכ"ל חברת הביטוח איילון פיננסיים דיבר בכנס רואי החשבון KPMG וטען כי אזרחי ישראל לא מרוויחים מספיק מניהול ההשקעות המיטבי של חברות הביטוח
מנכ"ל איילון ביטוח ופיננסים, שרון רייך, נשא אתמול דברים בכנס "המהפכה בביטוח" של פירמת רואי החשבון KPMG בנושא "המהפכה הנדרשת בניהול כספי הלקוחות".
במהלך דבריו, רייך סקר את נכסי הציבור שהתפתחו מ-4.7 טריליון שקל בשנת 2022 לכ-6.7 טריליון שקל נכון לספטמבר 2025, והציג נתונים אודות התפלגות נכסי הציבור המנוהלים ע"י הגופים המוסדיים. גופים אלו מהווים כ-53% מסך נכסי הציבור כמו: גמל, פנסיה, ביטוחי חיים לבין הנכסים המנוהלים ע"י הציבור כמו עו"ש ופיקדונות.
מנכ"ל איילון הציג את ריבוי הרגולטורים המפקחים על אותם נכסים - בנק ישראל, רשות שוק ההון והרשות לניירות ערך וציין כי סך הצבירה בקרנות נאמנות מסתכמים לסביבות 600 מיליארד שקל לעומת כ-160 מיליארד שקל בלבד בקופות גמל להשקעה ומסלולי חיסכון וציין ש"מתן הטבות מס לקרנות נאמנות כהמלצתה של ועדת ארביטראז' הייתה עולה לקופת המדינה כסף רב".
בסקירת התפלגות ניהול הכסף ע"י הגופים המוסדיים, חברות הביטוח ובתי ההשקעות ציין רייך לטובה את "הממשל התאגידי החזק, ניהול ההשקעות המקצועי שלהם ואת התשואות הטובות לאורך זמן שהם משיגים ללקוחותיהם לצד הדירוג של ניהול הפנסיה במדד MERCER במקום החמישי בעולם."
רייך הוסיף כי סקרים מלמדים שהמשקיע הישראלי אינו משקיע 36% אחוזים מכספים הנותרים בעו"ש שלו, כשהממצעים בסקרים מגלים ש-59% מהמשיבים טענו שיש להם חוסר ידע עבור ביצוע השקעות. רייך הציג מחקר של בנק ישראל המצביע על אורניות פיננסית ברמה נמוכה של אזרחי ישראל, אך עדיין רמה דומה לממוצע ב-OECD. יחד עם זאת, הניתוח ציין אוריינות פיננסית גבוה יותר בקרב צעירים בישראל. רייך הדגיש את הצורך בחינוך פיננסי לתלמידי ישראל ובקורסי חובה באוניברסיטאות" והוסיף שאיילון מצידה תורמת את חלקה בפודקאסטים בנושאים פיננסים בהם התחילה השנה ומתכוונת להמשיך גם שנה הבאה.
רייך טען למעשה כי האתגר המרכזי הוא לגרום לכך ש"אזרחי ישראל יקבלו יותר מניהול ההשקעות המצוין של חברות הביטוח ובתי ההשקעות.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



