השוק
רמי לוי מכניס מעל 2 מיליארד שקל: זה מה שקרה בסניפים
רשת רמי לוי שיווק השקמה מציגה רבעון שני ברציפות עם מחזור הכנסות מעל 2 מיליארד שקל: ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2025 צמחו לכ-2.04 מיליארד שקל - בתמיכת צמיחה של כ-4% בפעילות קמעונאות מזון
רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2025, המלמדות על רבעון שני ברציפות עם הכנסות מעל ל-2 מיליארד שקל, יציבות בפדיון חנויות זהות בקמעונאות מזון, שיפור ברווחיות הגולמית כתוצאה משיפור בתנאי הסחר מול הספקים, וכן ממשיכה לפעול ליישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים – בדיסקאונט, במרכולים בתוך הערים, בפארם ובחנויות סטוק.
עיקרי תוצאות לרבעון השלישי של שנת 2025:
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2025 צמחו בכ-4.1% לכ-2.04 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחתם של 3 סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת יישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים חדשים, בעוד שפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות המזון נותר ללא שינוי, לצד גידול במכירות רשת גוד-פארם בעקבות עלייה של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ומפתיחתם של 5 חנויות חדשות של פארם.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2025 צמחו בכ-4.1% לכ-2.04 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחתם של 3 סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת יישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים חדשים, בעוד שפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות המזון נותר ללא שינוי, לצד גידול במכירות רשת גוד-פארם בעקבות עלייה של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ומפתיחתם של 5 חנויות חדשות של פארם.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2025 עלה בכ-8.8% לכ-493 מיליון שקל, בהשוואה לכ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות ומשיפור ברווחיות הגולמית ברבעון שעלתה לכ-24.2% מההכנסות לעומת כ-23.1% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד - כתוצאה מהשיפור בתנאי הסחר מול הספקים ושיפורים טכנולוגיים, מגידול בפעילות הייבוא המתאפיינת ברווחיות גבוהה יותר, ולמרות העמקת המבצעים ללקוחות הרשת יחד עם הגידול בהוצאות בגין סניפים חדשים והעלייה בהוצאות השכר.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2025 עלה בכ-13.7% לכ-101 מיליון שקל, בהשוואה לכ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה הדו-ספרתית ברווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור ברווח הגולמי בקיזוז חלקי עם הגידול בהוצאות התפעול כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים שטרם הגיעו להבשלה מלאה, מגידול בהוצאות פחת עבור השקעות טכנולוגיות, מסיומם של הליכים משפטיים ומהשפעת עליית המדד על מחירי התשומות. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה לכ-5% מההכנסות לעומת כ-4.6% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד – עלייה המיוחסת לשיפור האמור ברווחיות הגולמית בקיזוז חלקי עם העלייה בשיעור הוצאות התפעול.
הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2025 הסתכם בכ-55 מיליון שקל, בהשוואה לכ-66 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווחים, למרות הגידול האמור ברווח התפעולי, נבעה בעיקר מגידול בהוצאות המימון, נטו לכ-29 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון, כתוצאה משערוך עסקאות גידור של שער חליפין של הדולר על מנת לשמר את המחיר הזול לצרכן. בנטרול השפעת הוצאות המימון, נטו הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2025 הסתכם בכ-84.3 מיליון שקל, לעומת כ-67.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA של החברה ברבעון השלישי של שנת 2025 עלה בכ-12.7% לכ-189 מיליון שקל (כ-9.2% מההכנסות), לעומת כ-167 מיליון שקל (כ-8.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
עיקרי תוצאות לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025:
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-6.4% לכ-5.89 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.53 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-2.5% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון ומפתיחת סניפי דיסקאונט חדשים, לצד הגידול בפעילות גוד-פארם בעקבות עלייה של 6.6% בפדיון חנויות זהות ופתיחת סניפי פארם חדשים.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-6.4% לכ-5.89 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.53 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-2.5% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון ומפתיחת סניפי דיסקאונט חדשים, לצד הגידול בפעילות גוד-פארם בעקבות עלייה של 6.6% בפדיון חנויות זהות ופתיחת סניפי פארם חדשים.
הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 עלה בכ-7% לכ-1.39 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות ומשיפור קל בשיעור הרווחיות הגולמית בתקופה שעלה לכ-23.6% מההכנסות לעומת כ-23.5% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד – כתוצאה מהשיפור בתנאי הסחר מול הספקים ומהעלייה בפעילות היבוא שתרומתם קוזזה כמעט במלואה עם העמקת המבצעים לצרכנים, בהתאם לאסטרטגיית החברה להציע את הסל הזול ביותר.
הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 עלה בכ-3.6% לכ-282 מיליון שקל, בהשוואה לכ-272 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור ברווח הגולמי שקוזז חלקית עם הגידול בהוצאות התפעול כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים שטרם הגיעו להבשלה מלאה, מעלייה בהוצאות השכר ומהשפעת עליית המדד על התשומות של החברה. שיעור הרווח התפעולי בתקופה עמד על כ-4.8% מההכנסות לעומת כ-4.9% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 הסתכם בכ-172 מיליון שקל, בהשוואה לכ-198 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווחים, למרות הגידול האמור ברווח התפעולי, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון, נטו לכ-54 מיליון שקל לעומת כ-21 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד בשל השינויים בשווי תיק ניירות ערך, ומהוצאות מימון בגין חכירות של נכסים חדשים ומעליית מדד והפרשי שער חליפין.
ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 עלה בכ-5% לכ-531 מיליון שקל (כ-9.0% מההכנסות), לעומת כ-505 מיליון שקל (כ-9.1% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
מאזן ליום ה-30 בספטמבר 2025 ודגשים עיקריים:
לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-937 מיליון שקל, כאשר היקף החוב הפיננסי זניח ועומד על כ-14 מיליון שקל בלבד. קופת המזומנים הגדולה שבידי החברה מאפשר לה לבחון הזדמנויות עסקיות אסטרטגיות, לרבות בדרך של מיזוגים ורכישות. החברה בוחנת כל העת, גם עתה, הצעות מסוג זה.
לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-937 מיליון שקל, כאשר היקף החוב הפיננסי זניח ועומד על כ-14 מיליון שקל בלבד. קופת המזומנים הגדולה שבידי החברה מאפשר לה לבחון הזדמנויות עסקיות אסטרטגיות, לרבות בדרך של מיזוגים ורכישות. החברה בוחנת כל העת, גם עתה, הצעות מסוג זה.
בנוסף, במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-41 מיליון שקל, בהמשך לחלוקת דיבידנד בסך של כ-162 מיליון שקל מתחילת השנה. מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, הכריזה וחילקה החברה דיבידנד בסכום כולל כ-2 מיליארד שקל.
בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט - רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 64 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות). החברה מזהה פוטנציאל להקמה של כ-25 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום, ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא תיצור קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בהתאם לכך, בכוונת החברה לפתוח כ-5 סניפי דיסקאונט וכ-12 סניפי פארם במהלך השנה הקרובה, החברה משקיעה באמצעים טכנולוגים מגוונים ומתקדמים שיביאו לשירות טוב יותר ולמגוון גדול יותר של שירותים ללקוחות החברה.
בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את תחום האונליין - בכוונת החברה להרחיב את תחום האונליין, לרבות המשך בנייה והפעלה של מחסנים רובוטיים לחלוקה באינטרנט ופתרון טוב יותר של חלוקת המשלוחים ללקוחות.
עוד ב-
בכוונת החברה להרחיב משמעותית את פעילותה בתוך הערים באמצעות המותג "רמי לוי בשכונה" – במהלך הרבעון השלישי של השנה החברה רכשה את יתרת מניות המיעוט של חברת הבת קופיקס ובכך קופיקס חדלה להיות חברה ציבורית. בכוונת החברה, להגדיל משמעותית את פעילותה בתוך הערים ולפתוח עשרות סניפים תחת המותג "רמי לוי בשכונה" במהלך השנים הקרובות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



