השוק
ישראכרט בתוצאות חזקות - מה עשתה החברה ברבעון האחרון של רן עוז?
עסקת דלק הביאה עמה הוצאות חד פעמיות שהשפיעו על הרווח ועל התשואה להון של ישראכרט - אך בנטרול אותן הוצאות חברת האשראי ממשיכה להציג ביצועים חזקים | כל המספרים
חברת ישראכרט פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2025, לראשונה תחת קבוצת דלק של יצחק תשובה, והתמונה הראשונית עשויה להטעות.
הרווח הנקי לרבעון הסתכם בכ-37 מיליון שקל בלבד, צניחה דרמטית של כ-52% לעומת 78 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אולם הירידה החדה מושפעת בעיקר מעלויות חד פעמיות שנבעו מעסקת דלק - ומעבר להן החברה מציגה תוצאות חזקות.
ההוצאות החד פעמיות ברבעון הסתכמו בכ-73 מיליון שקל לפני מס, ובכללן מענק מכירה לעובדים בסך 45 מיליון שקל, ביטוח מיוחד בסך 15 מיליון שקל והוצאות יעוץ של כ-13 מיליון שקל.
כשמנטרלים את ההוצאות האלו, התמונה משתנה דרמטית - הרווח הנקי עומד על כ-96 מיליון שקל, גידול מרשים של כ-23% לעומת אשתקד, המשקף צמיחה תפעולית בריאה וחזקה.
גם תשעת החודשים הראשונים של השנה מספרים סיפור דומה. במבט ראשון, החברה רשמה הפסד של 106 מיליון שקל, אבל בניטרול ההוצאות החד פעמיות שכללו גם תשלום של 62 מיליון שקל למנורה בגין ביטול עסקת השקעה קודמת, והפרשה של 290 מיליון שקל בגין שומות מע"מ - הרווח הנקי מגיע לכ-239 מיליון שקל, עלייה של כ-14%.
התשואה להון מספרת את אותו הסיפור. המדד המדווח לרבעון עמד על 4.9% בלבד, נתון שנראה חלש למדי, אך כשמנטרלים את ההוצאות החד פעמיות, התשואה להון קופצת ל-12.6%, שיפור משמעותי מול 10% ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות הכוללות של החברה לרבעון הסתכמו בכ-933 מיליון שקל, גידול של כ-10% לעומת 852 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול מגיע משני מקורות עיקריים: הכנסות מבתי עסק, שעלו ל-386 מיליון שקל מול 360 מיליון שקל, והכנסות מריבית נטו שקפצו ל-258 מיליון שקל מול 240 מיליון שקל. מאחורי המספרים האלה עומדת הצמיחה המרשימה בתיק האשראי של החברה, שחצה את רף 11.2 מיליארד שקל, עלייה של כ-17% במהלך השנה האחרונה.
מגזר הלקוחות הפרטיים, שכולל הנפקת כרטיסי אשראי והלוואות צרכניות, הניב רווח לפני מס של כ-46 מיליון שקל (ללא השפעות חד-פעמיות), גידול של כ-44% לעומת אשתקד.
תיק האשראי הצרכני גדל ל-8.2 מיליארד שקל, והכנסות הריבית מהמגזר הזה קפצו ל-232 מיליון שקל, עלייה של 13%. המגזר נהנה גם משיפור באיכות האשראי, עם ירידה במחיקות נטו שמשקפת ניהול סיכונים טוב יותר.
מגזר הלקוחות העסקיים, שמתמקד בפתרונות תשלום לעסקים ובאשראי מסחרי, המשיך במגמת הצמיחה. תיק האשראי העסקי חצה את רף 3 מיליארד שקל, עלייה של כ-29% תוך שנה, והמגזר הניב רווח לפני מסים של כ-83 מיליון שקל, גידול של כ-22%.
החברה שומרת על מדיניות חלוקת דיבידנד חצי-שנתית של עד 40% מהרווח הנקי, אבל זו כפופה למצבה הפיננסי ולעמידה בדרישות ההון הרגולטוריות.
מבחינת איתנות פיננסית, החברה נמצאת במצב יציב. יחס ההון הכולל עומד על 12.2%, מעל למינימום הרגולטורי של 11.5%, ויחס הון רובד 1 נמצא על 10.5%, גם הוא מעל הנדרש.
התמונה הכוללת שעולה מהדוחות היא של חברה שעוברת שינוי בעלות משמעותי תוך כדי המשך צמיחה עסקית. ההוצאות החד פעמיות מסוות תוצאות תפעוליות חזקות, עם שיפור ברווחיות, גידול בהכנסות והרחבת תיק האשראי.
עוד ב-
החברה ממשיכה להשיק מוצרים חדשים, לשפר את איכות תיק האשראי ולחזק את מעמדה בשוק, כשהיא נהנית כעת מגיבוי של בעלת שליטה חזקה כמו קבוצת דלק שמאפשרת לה להמשיך בתוכניות הצמיחה שלה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



