השוק

רוסיה וסין דוחפות את מחיר הזהב לשיא היסטורי במאמץ להיפטר מהדולר

רוסיה וסין ממשיכות בתהליך הדה-דולריזציה ודוחפות את מחירי הזהב לשיאים חדשים, כך לפי דוח של בנק צרפת. גם משקיעים קמעונאיים מסין והודו תורמים לעלייה בערך הזהב לשיאים חדשים
שרון בירקמן |  1
זהב (צילום shutterstock)
על פי דוח של הבנק המרכזי של צרפת, מחיר הזהב זינק באחרונה למרות ירידות משמעותיות בהשקעות בקרנות סל מזהב והזהירות הגוברת בשווקים הפיננסיים בעקבות המדיניות המוניטרית המהודקת של הפד. הביקוש לזהב הונע בעיקר על ידי מדינות BRICS, כאשר רוסיה וסין מובילות את המגמה של "דה-דולריזציה", כלומר השקת נכסים שאינם נקובים בדולר.
לפי נתוני המועצה העולמית לזהב, חלקו של הדולר ברזרבות של הבנקים המרכזיים ירד ל-59%, השפל הנמוך ביותר מזה 25 שנה. הביקוש הגובר לזהב מצד בנקים מרכזיים ברחבי העולם הוכפל בשנתיים האחרונות, והשפיע משמעותית על מחירו.

בנוסף, משקיעים קמעונאיים בסין ובהודו תורמים גם הם לעלייה החדה בערך הזהב. הנתונים מצביעים על עלייה של 68% בהשקעות סיניות ו-19% בהשקעות הודיות בזהב (מלבד תכשיטים) בין הרבעון הראשון של 2023 לרבעון הראשון של 2024, זאת בהתחשב בירידות בשוקי הנדל"ן והמניות.
מחיר הזהב זינק מ-1,614 דולר לאונקיה ב-2022 לשיא של 2,685 דולר החודש. נכון לעכשיו, הזהב נסחר במחיר של 2,658 דולר לאונקיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המחיר בדולרים. איך תתרגם זהב לכסף אם לא בדולרים?
    גולן 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבין את הסינים . הרוסים הורסים כל דבר טוב.
    סגור