השוק

בנק לאומי: שוק האג"ח צריך לתכנן מסלול מחדש, בטח בחלק הקצר

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, אומר בתגובה ראשונה לנתוני האינפלציה בארה"ב כי על שוק האג"ח לתכנן מסלול מחדש, בטווח בחלק הקצר שלו וזאת בשל ההפרזה בתחזיות להורדת ריבית
ניצן כהן | 
דר גיל בפמן (צילום יחצ)
מדד המחירים לצרכן האמריקאי פורסם היום וממנו עולה כי קצב האינפלציה השנתי של הכלכלה האמריקאית עומד על 2.5% ואילו מדד הליבה עדיין גבוה מיעד יציבות המחירים (הנתון לחודש אוגוסט מלמד על קצב שנתי של 3.2%. גיל בפמן, הכלכלן הראשי לש בנק לאומי, מנתח את הנתונים וכותב ללקוחות הבנק כי על שוק האג"ח לחשב מסלול מחדש, בטח בחלק הקצר שלו.
"המסר הכללי: 25 נ"ב ולא 50 נ"ב. על שוק האג"ח "לתכנן מסלול מחדש" בחלקו הקצר של העקום" אומר בפמן "מדד המחירים לצרכן עלה בשיעור הגבוה מהערכות הקונצנזוס. נראה שהתפתחות זו, לצד התמונה הכלכלית של "נחיתה רכה" בארה"ב מביאה לכך שהסיכוי להפחתת ריבית גדולה של 50 נ"ב בהחלטה הקרובה ירד מאוד.
"מאחר וההתכנסות לכיוון יעד יציבות המחירים נמשכת, ולנוכח הנורמליזציה בשוק העבודה, הריבית צפויה לרדת בהחלטה הקרובה, אך בשיעור של25 נ"ב בלבד. צפויות הפחתות ריבית גם בהחלטות של נובמבר ודצמבר, אך בהיקף של 25 נ"ב בכל החלטה.
"מאז חודש אוגוסט שוק האג"ח מפריז בהערכות לגבי מהירות הפחתת הריבית....ועל זה נאמר "מותר להגזים, אך לא להפריז". עתה השוק יצטרך לתקן את הערכותיו וצפוי לקבל מסר של תיקון גם במסגרת הודעת הריבית של הפד בשבוע הבא.
"להערכתנו, בשוק האג"ח של ממשלת ארה"ב מתבקשים תיקוני תשואה אל הרמות הבאות : שנתיים לפדיון כ-4.0%; 5 שנים לפדיון כ-3.6%; 10 שנים לפדיון יציבות סביב 3.7%; 30 שנים לפדיון יציבות סביב 4% לפדיון" מסיים בפמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה