השוק

מכה לכלכלה: הגירעון זינק ל-8.3% תוצר; בלי הוצאות המלחמה 8%

הממשלה ממשיכה בהוצאת הכספים הלא מבוקרת ומנתוני משרד האוצר עולה כי הגירעון באוגוסט הסתכם ב-8.3% תוצר; אמנם בממשלת נתניהו אומרים שהגירעון מיוחס למלחמה אבל באוצר אומרים שבניטרול הוצאות המלחמה הגירעון עמד על 8%
ניצן כהן | 
כלכלת ישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
עוד מכה לכלכלה הישראלית. מנתוני האוצר עולה כי הגירעון בחודש אוגוסט הסתכם ב-0.3% כך שמדובר בקצב שנתי של 8.3% לאחר שבחודש יולי עמד הגירעון על קצב שנתי של 8%. אמנם בממשלת נתניהו מייחסים את הגירעון למלחמה אבל באוצר אומרים שבניטרול הוצאות המלחמה הרי שהגירעון עומד על 8% תוצר.
כך או אחרת, הרי שיעד הגירעון עומד על 6.6% ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר בשבוע שעבר במסיבת העיתונאים המוזרה שקיים כי הגירעון ברבעון הרביעי של השנה יתכנס ל-6.6% (היעד) וזאת למרות שלא נראה כרגע הסכם לשחרור החטופים ולסיום המלחמה, לפחות העצימה בדרום, ונראה שישראל קרובה למערכה עצימה בצפון הרבה יותר מאשר לרגיעה.
נתון שבממשלת נתניהו אוהבים להתפאר בו הוא העלייה בהכנסות ממסים אבל כאן צריך לזכור שתשלומי ההעברה גדלו בשיעורים משמעותיים (פיצויים, תגמולי מילואים וכן הלאה) ומכאן שאנשים מוציאים כסף וגביית המסים עולה. אבל למעשה מדובר בכסף שיוצא מכיס ימין וחלקו נכנס חזרה לכיס שמאל.
עוד עולה מנתוני האוצר כי מתחילת השנה עלתה המלחמה (מדובר באומדן) 72 מיליארד שקל כשמאז שהחלה המלחמה ב-7 באוקטובר הרי שהעלות שלה הגיעה לכ-97 מיליארד שקל. בנוסף שילמה קרן הפיצויים עד כה 16 מיליארד שקל.
כך או אחרת, וכאן כדאי לשים לב היטב לנתונים. שנת 2024 היא שנה אבודה כלכלה הישראלית וסימני הדבקה נראים היטב כבר כעת בכל הנוגע לשנת 2025 כשלהוציא סיסמאות ריקות מתוכן לא ברור בכלל כיצד ממשלת נתניהו מתכוונת לממן את ההוצאות שלה מבלי להדביק גם את 2026 ומכאן בואך לעשור אבוד וזאת עוד מבלי לדבר על אובדן החיים שנוגע למלחמה וכל הקשור לפצועים ולטראומה הלאומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה