השוק

מהפכת האנרגיה המתחדשת: מבטח שמיר תשקיע 1.1 בפרויקט סולארי בנגב

ההשעה בפרויקט, בהספק של 230 מגה וואט, תצטרף להקמת גגות סולאריים ופרויקט גנרציה בעלות נוספת של כ-40 מיליון שקל. הפרויקט צפוי להיכנס לשלב הביצוע במחצית השנייה של 2025, כאשר קבוצת שמיר אנרגיה ורפק אנרגיות מתחדשות יחזיקו כל אחת ב-25% מהזכויות בשותפות

מערכת ice | 
אנרגיה סולארית בישראל (צילום shutterstock, freepik)
קבוצת מבטח שמיר, באמצעות זרוע האנרגיה שלה שמיר אנרגיה, הודיעה היום (שני) על הבשלת תנאי העסקה לפרויקט סולארי רחב היקף, בהשקעה של כ-1.1 מיליארד שקל. הפרויקט כולל הקמת מתקנים סולאריים על שטח של כ-1,500 דונם בנגב בהספק של 230 מגה וואט, יחד עם מערכת אגירה בהספק של כ-700 מגה וואט שעה.
הפרויקט הסולארי הקרקעי נמצא כעת בשלבים סטטוטוריים מתקדמים עם סקר חיבור חיובי, והסגירה הפיננסית צפויה במחצית השנייה של 2025.  בנוסף, מתוכננת הקמת גגות סולאריים באתרי חברה תעשייתית ופרויקט גנרציה (ייצור חשמל מגז טבעי) בהספק מצטבר של עד 12 מגה וואט, בעלות כוללת מוערכת של כ-40 מיליון שקל.
קבוצת שמיר אנרגיה צפויה להשקיע סכום לא מהותי לצורך השותפות, בה מחזיקות שמיר אנרגיה ורפק אנרגיות מתחדשות, כל אחת ב-25% מהזכויות, עם פוטנציאל להחזקת 33% כל אחת. העסקה תוקפנה לאחר קבלת האישורים הנדרשים. לפי הודעת החברה, כניסתו של ההסכם לתוקף, היתה מותנית בקבלת אישורים נוספים וכעת הבשילו התנאים המתלים לכניסת העסקה לתוקף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה