השוק

מגדל שוקי הון: רק נתוני מקרו קשים ימנעו הורדת ריבית בארה"ב

כפיר פלג, מבית ההשקעות מגדל שוקי הון מעריך אחרי הודעת הפדרל ריזרב מהלילה כי רק נתוני מקרו שיפתיעו לרעה ימנעו את הורדת הריבית בספטמבר; כרגע, אומר פלג, הורדת ריבית בספטמבר היא עובדה כמעט מוגמרת
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
אחרי החלטת הבנק האמריקאי המרכזי, הפד, אתמול (ד') להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 5.5%-5.25%, בהתאם לציפיות המוקדמות, כפיר פלג, מנהל השקעות במגדל שוקי הון, מציין כי בדברי יו"ר הפד, ג'רום פאוול הוא "סיפק לראשונה אחרי זמן ממושך איזכור להורדת ריבית אפשרית בהמשך השנה".
"פאוול סיפר כי חברי הפד החלו בדיונים בקשר להחלטה על הורדת ריבית העשויה להתקבל בפגישת הפד הבאה, הצפויה בספטמבר – וזאת בתלות בנתונים הכלכליים שיתפרסמו עד אז".
כך לפי פלג המסביר כי "עד פגישת הפד הבאה צפויים להתפרסם פעמיים נתוני אינפלציה (CPI) ונתוני התעסוקה בשוק האמריקאי – שישפיעו על ההחלטה. כיום השוק מעריך את ההסתברות להורדת ריבית בספטמבר בקרוב ל-100%, ונראה כי רק אם הנתונים שיתפרסמו עד אז יפתיעו לרעה בצורה משמעותית, הפד יימנע מהורדת ריבית בספטמבר".
פלג מוסיף, כי "ככלל, הפד עדיין צריך לשמור על איזון בין רמת האינפלציה לרמת הריבית במשק שהיא כיום עדיין ריבית המרסנת את הפעילות הכלכלית משום שיעורה הגבוה. בחודשים האחרונים רמת האינפלציה במשק האמריקאי מתחילה להיחלש, הגם שהיא עדיין גבוהה מיעד הפד, ובמקביל שיעור האבטלה אמנם שם עלה בחודשים האחרונים, אולם בראייה היסטורית הוא עדיין נמוך מאוד".
עוד לדברי פלג, "במבט מעבר להחלטת הריבית של הפד בספטמבר, עד סוף השנה הצפי הממוצע בשוק הוא לכמעט 3 הורדות ריבית (2.85) בשלוש הפגישות שנותרו לפד ב-2024, ועד סוף ינואר השוק מעריך בממוצע 3.6 הורדות ריבית. להערכתי, בשלב הנוכחי נראה כי השוק קצת אופטימי מדי וצופה קצב הורדות ריבית גבוה מדי, אולם לגבי ספטמבר, ניתן להעריך בסבירות גבוהה מאוד כי הפד יודיע על הורדת ריבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה